شرکت در انتخابات؛ وظیفه‌ای برای ادای دِین به امام خمینی(ره)
کد خبر: 3975228
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

شرکت در انتخابات؛ وظیفه‌ای برای ادای دِین به امام خمینی(ره)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل در کرمان، گفت: با توجه به انتخابات پیشرو وظیفه داریم برای ادای دین به امام خمینی(ره) برای حضور حداکثری مردم در انتخابات گام‌هایی برداریم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز، 12 خرداد ماه در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی برگزار شد، گفت: امام راحل شخصیتی کم نظیر در تاریخ اسلام و شخصیتی بی‌نظیر پس از ائمه معصومین در تاریخ اسلام دارند و با این شخصیت بزرگ توانستند در عصر ما تحولی ایجاد کرده و انقلابی را به ثمر برسانند که این انقلاب همه دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی ادامه داد:  امام خمینی(ره) آرزوی ائمه معصومین و همه علمای بزرگ در طول تاریخ اسلام را که همان تشکیل حکومت اسلامی بود، برآورده کرد و توانست هدفی را که همه آنها دنبال می‌کردند، به منصه ظهور برساند و این پیروزی با حمایت و حضور مردم و تقدیم شهدای بسیاری در این مسیر به دست آمد.

انجم‌شعاع با بیان اینکه سخن گفتن در مورد شخصیت امام که در ابعاد مختلف علمی، فکری، فقهی، فلسفی، عرفانی و... برجسته بود کار سختی است، گفت: همه‌ ما از باب وظیفه و تکلیف باید تلاش کرده تا بتوانیم در حد توانمان شخصیت امام را به ویژه به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

وی با اشاره به ویژگی ظلم ستیزی حضرت امام(ره) بیان کرد: امام راحل هیچ زمانی زیر بار ظلم نرفتند و با کسانی که می‌خواستند به کشور و ملت ما زور بگویند، مقابله کردند.

انجم‌شعاع استکبارستیزی را دیگر ویژگی امام دانست و گفت: امام راحل در مقابل مستکبران دنیا و در رأس آن آمریکا ایستاد و از مستضعفان و محرومان حمایت کرد. ایشان همیشه اعلام می‌کرد که طرفدار ملت مظلوم بودند؛ مردم نیز با درک این موضوع از امام حمایت کردند تا انقلاب به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: 14 خرداد ماه فرصتی است برای همه‌ ما تا در مورد این شخصیت بی نظیر کار کنیم؛ و کسانی می توانند در رابطه با این شخصیت کار کرده و راه ایشان را ادامه بدهند که به مظاهر این دنیا آلوده نشده باشند.

انجم‌شعاع بیان کرد: خیلی از افراد در مسیر امام و انقلاب بودند اما بعد از مدتی از این مسیر فاصله گرفتند. بنابراین کسانی که می‌خواهند در این راه باشند باید آرمان‌ها و اهداف امام را داشته باشند. یکی از اهداف امام راحل قوی شدن و پیشرفت حکومت اسلامی بود و در این برهه از زمان که انتخابات را در پیش داریم، وظیفه همه‌ ماست که برای حضور حداکثری در انتخابات کار کنیم و اینگونه به امام خود ادای دین و حق کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در وضعیت حساس کنونی و به دلیل نارضایتی‌هایی که در بحث معیشت مردم وجود دارد تلاش دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات مضاعف شده است و ما باید مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم تا موجب نا امیدی دشمنان امام و انقلاب شویم.

انجم‌شعاع بار دیگر بار تسلیت رحلت بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از رحلت امام نگرانی‌ها بابت رهبری نظام وجود داشت که مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری برگزیدند و ایشان در طول این 32 سال با صلابت، تدبیر و شجاعت مانند امام(ره) انقلاب و نظام را به پیش بردند.

وی با گرامیداشت قیام 15 خرداد ادامه داد: قیام 15 خرداد 1342 منشا تحول در کشور ما بود و این حرکت زمینه ساز انقلاب اسلامی بود و امام این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان برنامه‌های بزرگداشت حول محور 14 و 15 خرداد و زعامت مقام معظم رهبری طراحی شده است؛ افزود: به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ها بیشتر در بستر فضای مجازی است اما تبلیغات و فضاسازی محیطی انجام شده و مراسم و ویژه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع انتشار مجموعه پوستر نمایشگاهی«امام در کلام شهداء» و «وصیت می‌کنم»، انتشار مجموعه‌ صوتی «عبدصالح»، چاپ کتاب «ولایت در کلام شهداء»، چاپ و توزیع پوستر و توزیع کتاب کودک با موضوع امام(ره) را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده دانست و گفت: مراسم و ویژه برنامه‌هایی در این سه روز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود که برنامه محوری شهر کرمان پنجشنبه 13 خردادماه در گلزار شهدا خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: صبح روز پنج‌شنبه 13 خردادماه ساعت 10 صبح در حسینیه ثارالله کرمان و عصر همان روز در مصلی کرمان مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

انجم شعاع اظهار کرد: مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد. همچنین به‌مناسبت این ایام هشتمین سوگواره کشوری تعزیه از هشتم تا شانزدهم خرداد ماه در روستای ده‌زیار شهر کرمان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha