اهدا بسته‌های معیشتی و جهیزیه رمضانی در خیریه کوثر مشهد
کد خبر: 3967777
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

اهدا بسته‌های معیشتی و جهیزیه رمضانی در خیریه کوثر مشهد

معاون فرهنگی و آموزشی مؤسسه خیریه کوثر مشهد گفت: تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی و همچنین تعدادی جهیزیه به‌مناسبت نیمه ماه رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) به نوعروسان و زوج‌های جوان اهدا می‌شود.

اهداء بسته‌های معیشتی و جهیزیه رمضانی در خیریه کوثر مشهدمرتضی عطایی، معاون فرهنگی و آموزشی مؤسسه خیریه کوثر مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مؤسسه خیریه کوثر سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و به طور تخصصی به انواع تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخته است.

وی افزود: تهیه جهیزیه، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، مشاوره و آموزش‌های مربوط به ازدواج و برگزاری جشن‌های ازدواج زوج‌های جوان از جمله اقداماتی است که در خیریه کوثر مورد نظر بوده و با کمک‌های مردمی و همچنین حمایت‌های خیرین انجام شده است.

عطایی با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی این مؤسسه خیریه در رابطه با موضوع ازدواج عنوان کرد: ما در هر دوره حدود ۲۵۰ نفر از جوانان را شناسایی و ثبت‌نام می‌کنیم، پس از آن حدود ۳۰ ساعت آموزش‌ و دوره‌های مربوط به ازدواج را برای آنان اجرا می‌کنیم و درنهایت از این افراد آزمون گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی مؤسسه خیریه کوثر مشهد تصریح کرد: ما برای پشتیبانی امور خیریه مربوط به ازدواج در این مؤسسه به ایجاد وقف‌هایی پرداختیم تا بتوانیم با داشتن یک اقتصاد پایدار زوج‌های جوان حمایت کنیم.

خدمت سالیانه به 1200 زوج جوان

وی اظهار کرد: در هر سال حدود ۱۲۰۰ نفر از زوج‌های جوانان به‌صورت رایگان از خدمات خیریه مؤسسه خیریه ما بهره‌مند می‌شوند، برای حمایت از زوج‌های جوان در جهت تهیه اقلام مربوط به جهزیه، حواله‌های تامین جهیزیه با حداقل مبلغ دو میلیون تومان برای افراد عام و سه میلیون برای سادات در نظر گرفته شده که سقف این حواله‌ها تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

عطایی اضافه کرد: کار اهدا بسته‌های معیشتی برای نوعروسان و سایر افراد نیازمند نیز در راستای کمک‌های مؤمنانه از سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا در مؤسسه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، امسال نیز همچون سنت هرساله در ماه مبارک رمضان تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی مؤسسه خیریه کوثر مشهد ادامه داد: بسته‌های معیشتی ما شامل برنج، روغن، قند و سایر اقلام غذایی ضروری است، از سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر از نیازمندان به وسیله این بسته‌های معیشتی تحت پوشش قضایی قرار گرفتند و البته اقلام و بسته‌های معیشتی دیگری هم با همکاری سایر خیریه‌ها و عموم مردم به نیازمندان اهدا شد.

وی با انتقاد از توجه نکردن صداوسیما به فعالیت‌های خیریه مردمی بیان کرد: از سال گذسته و علی‌رغم شیوع بیمار کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم ما در سال ۹۹ شاهد افزایش ۲.۵ برابری کمک‌های مردمی نسبت به سال ۹۸ بودیم که رقم آن در ۳۰ سال فعالیت خیریه کوثر مشهد بی‌سابقه بود.

عطایی با تاکید بر اینکه مؤسسه خیریه کوثر به جهت داشتن فعالیت تخصصی در حوزه ازدواج، برای حمایت‌های معیشتی خود، زوج‌های جوان را مدنظر قرار می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از جهیزیه‌های تهیه شده در مؤسسه خیریه کوثر مشهد در حال توزیع است و پس از ماه رمضان نیز ثبت‌نام برای دوره‌های آموزشی ازدواج جوانان و اهدا جهیزیه به زوج‌های نیازمند آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha