رشد ۶۳ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3966609
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

رشد ۶۳ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: میزان زکات پرداختی مردم متدین آذربایجان‌غربی در سال ۹۹ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال پیش، ۶۳ درصد رشد داشته است.

ارسالی امروز|  پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی ۶۳ درصد رشد داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی، ۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی در سال گذشته بیش از ۶۸ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

وی افزود: مهاباد با ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، بوکان با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و شاهین‌دژ با ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بیشترین زکات را پرداخت شده را دارند.

سهندی بیان کرد: ۹۱ درصد از زکات جمع‌آوری شده در راستای کمک رسانی به فقرا و نیازمندان و ۹ درصد نیز به منظور ساخت و تکمیل طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغ برای جمع آوری زکات از انگور و کشمش، ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی زکات در سطح استان، افزایش میزان زکات نقد، فعال سازی و همچنین استفاده از ظرفیت کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی زکات از اهم اهداف و برنامه‌های کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ در حوزه زکات است.

انتهای پیام
captcha