اعزام جهادگران سمنانی به مناطق زلزله‌زده «سی‌سخت»
کد خبر: 3961988
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

اعزام جهادگران سمنانی به مناطق زلزله‌زده «سی‌سخت»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام طلاب و هیئات مذهبی استان برای ارائه خدمت جهادی و همچنین سنجش و رصد کمبودها در بخش زلزله زده سی سخت در استان کهکیلویه و بویر احمد خبر داد.

اعزام جهادگران سمنانی به مناطق زلزله‌زده «سی‌سخت»

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، عصر روز گذشته 11 فروردین در حاشیه سفر به منطقه زلزله زده سی‌سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد و در گفتگوی مجازی با خبرنگاران، با اشاره به اینکه گروهی از شبکه تبلیغی و مبلغان دینی استان به همراه امام جمعه شهر گرمسار به این مناطق اعزام شده‌اند تا کمبودها را شناسایی کنند، گفت: این گروه جهادی روحانیان و شبکه تبلیغی در کنار ارائه خدمات به مردم، رصد نیازها را نیز در دستور کار دارند تا در بازگشت به استان سمنان، اقلام مورد نیاز مردم تأمین و ارسال شود.

ویادامه داد: در شهر سی‌سخت هزار منزل مسکونی به صورت تقریبی کاملاً تخریب شده‌اند که بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ منزل مسکونی نیز به صورت جزئی از زمین‌لرزه خسارت دیده‌اند که به شدت نیازمند امداد رسانی و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده با همگرایی که دارند به خوبی کار ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده را مدیریت می‌کنند، یادآور شد: مردم سی‌سخت انسان‌هایی بسیار عزتمند هستند که بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه خودشان راساً ورود و نسبت به بازسازی و تعمیر خانه‌های خسارت دیده مبادرت ورزیده‌اند که در این راستا بیشترین کمبودهایی که مردم این منطقه دارند، کمک‌های نقدی برای خرید ابزار آلات خانه‌سازی و همچنین مصالح ساختمانی است.

عبدالهی با بیان اینکه شرایط اعزام گروه‌های جهادی و کمک‌هایی مانند لوازم گرمایشی، لباس و خوراکی از استان‌های مجاور به سی‌سخت خوب بوده اظهار کرد: مردم سی‌سخت امروز نیازمند به مصالح ساختمانی هستند تا بتوانند با سرعت بیشتری خانه‌هایشان را بازسازی و یا تعمیر کرده و به خانه‌شان بازگردند.

به گفته وی؛ در استان سمنان با رایزنی‌هایی که صورت گرفته کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به خصوص نذورات ایام شعبانیه با محوریت ائمه جمعه و با عاملیت سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌هایی مانند شاهرود، سمنان، مهدی‌شهر در حال جمع آوری است و مراتب ارسال این کمک‌ها انجام خواهد شد.

عبدالهی گفت: گروه‌های صنعتی و تولیدی استان نیز نسبت به جمع‌آوری و کمک مصالح ساختمانی برای مناطق زلزله‌زده خوشبختانه اقدامات در خور توجهی را انجام داده و به زودی محموله‌های کمک به این استان زلزله زده ارسال خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان خطاب به گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی و طلاب استان اضافه کرد: قرارگاه شهید سلیمانی در سی‌سخت برای سازمان‌دهی گروه‌های جهادی دیگر استان‌های کشور تشکیل شده و در ماه مبارک رمضان نیز برای فعالیت تبلیغی فرهنگی و پس از آن برای کارهای عمرانی آماده اعزام جهادگران داوطلب از استان سمنان هستیم.

انتهای پیام
captcha