ضرورت برگزاری دوره تخصصی مهدویت در مدارس علمیه
کد خبر: 3961616
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

ضرورت برگزاری دوره تخصصی مهدویت در مدارس علمیه

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه برگزاری دوره تخصصی مهدویت در حوزه‌های علمیه مورد نیاز و یک گام اساسی است، افزود: امام‌شناسی، ولایتمداری، پیوند عاطفی و شناخت امام عصر(عج) در هر عصر و زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ضرورت برگزاری دوره تخصصی مهدویت در مدارس علمیهبه گزارش ایکنا از لرستان، دوره آموزش تخصصی سطح سه مهدویت حوزه علمیه استان لرستان، بعدازظهر یکشنبه، هشتم فروردین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و حجت‌الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در مراسم افتتاح دوره تخصصی سطح سه مهدویت حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه جوانان و مردم نسبت به آموزهای دینی و عمل به آموزه‌های دینی پایبند باشند، اظهار کرد: طبیعی است مردم و جوانان در راستای شناخت آموزه‌های دینی محتاج مشورت و یادگیری این آموزه‌ها از افراد متخصص و اهل فن هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره تخصصی مهدویت در حوزه‌های علمیه مورد نیاز و یک گام اساسی است، افزود: امام شناسی، ولایت‌مداری و پیوند عاطفی و شناخت امام عصر(عج) در هر عصر و زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: معرفت و اطاعت از دستورات امام عصر(عج) امری است که روحانیت و طلاب در شکل‌گیری آن نقش اساسی دارند و علاوه بر اینکه خود به معرفت برسند امام‌شناسی را در جامعه ترویج بدهند.

وی گفت: لازمه امام‌شناسی از طرف روحانیت این است که روحانیون و طلاب جهت ترویج اخلاق نیکو و گسترش فضیلت با تهذیب نفس و خودسازی در جامعه حاضر و خود را از طمع‌های دنیوی مصون نگه دارند.

انتهای پیام
captcha