20 جلد فرهنگنامه «سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» زیر چاپ قرار دارد
کد خبر: 3955711
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

20 جلد فرهنگنامه «سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» زیر چاپ قرار دارد

مدیر میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه 20 جلد فرهنگنامه «سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» زیر چاپ قرار دارد، گفت: تاکنون 19 جلد هم منتشر شده و در مجموع شاهد تولید 55 فرهنگنامه خواهیم بود.

20 جلد فرهنگنامه «سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» زیر چاپ قرار داردحجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، مدیر میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: نزدیک به 10 طرح در این میز در حال بررسی است که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. فرهنگنامه سبک زندگی یکی از مهمترین فعالیت‌های علمی در  پژوهشکده فرهنگ و معارف است. تاکنون 19 جلد از این اثر چاپ شده است و 20 جلد دیگر هم زیر چاپ قرار دارد.

عیسی‌زاده با بیان اینکه این فرهنگنامه جامعترین مجموعه در سبک زندگی بر مبنای قرآن و روایات است، تصریح کرد: حدود 10 جلد از این اثر هم در حال نهایی شدن است و مجموعاً به 55 جلد در حوزه فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیط زیست خواهد رسید. متأسفانه چون وضعیت کاغذ با دشواری‌های زیادی مواجه است، چاپ مجموعه مجلدات فرهنگنامه ممکن است با تأخیر روبرو باشد، ولی تأمین محتوای آن تا اوایل سال آینده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 20 نفر از استادان حوزه علمیه در این مسئله مشارکت علمی دارند، اضافه کرد: استادان رشته‌های مختلف در حوزه و دانشگاه در تدوین و تألیف این پروژه دخیل هستند و فرهنگنامه در سه جلد رحلی چاپ خواهد شد.

مدیر میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این مجموعه به مقام معظم رهبری نیز تقدیم می‌شود، گفت: مجموعه فرهنگنامه بیش از سه هزار صفحه را شامل خواهد شد. از جمله مجلدات این سفر آموزه‌های سبک زندگی اسلامی در سفر، مهمانی رفتن، آداب و معاشرت است.

وی اظهار کرد: در فرهنگنامه «سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» در حوزه فردی، تاکنون بیش از ۱۳ اثر مانند مبانی سبک زندگی اسلامی، آراستگی، اوقات فراغت، مهمانی، پوشش، تغذیه، خواب و بیداری، دانش‌اندوزی، سفر، عبادت و بندگی، حجیت سبک زندگی اهل بیت(ع)، نماز و دعا منتشر شده است.

عیسی‌زاده اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۱ موضوع دیگر از این مجموعه مربوط به حوزه فردی و خانوادگی می‌شود که کسب و کار، رفتار با پدر و مادر، رفتار با همسر، رفتار با فرزند، رفتار با خویشاوندان، آداب حج، آداب زکات، سبک ازدواج، سبک بهداشت، سبک مسکن و سبک تعامل با جوانان از جمله این موضوعات است.

مدیر میز قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به محور اجتماعی این فرهنگنامه بیان کرد: جهاد، امر به معروف، رفتار با همسایه، رفتار با مصیبت‌دیدگان، رفتار با دشمنان، رفتار با دوستان و رفتار با پیروان فرق و مذاهب و رفتار با نیازمندان از موضوعات مجلدات این بخش است. در این فرهنگنامه همچنین به سبک ورزش و تفریح، رفتار با سالمندان، رفتار هم کیشان، رفتار با منافقان، تعامل با اهل کتاب، رفتار با بیمار، رفتار با طلبکار و بدهکار، رفتار با مجرمان و گناهکاران، بهداشت روانی، شیوه خودسازی، تعامل حکومت و مردم و جهاد فرهنگی پرداخته شده است.

انتهای پیام
captcha