انقلاب باید با ماهیت خودش مقایسه شود
کد خبر: 3952997
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

انقلاب باید با ماهیت خودش مقایسه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه زمان بعد از انقلاب با زمان پیش از آن اصلاً قابل‌ مقایسه نیست و انقلاب را باید با ماهیت خودش مقایسه کرد، گفت: پس از انقلاب نوع نگاه به فرهنگ، جایگاه انسان و بانوان در کشور تغییر یافت، نوع نگاه انسان نسبت به خود و هستی تغییر یافت که به‌ تبع آن تحولات سیاسی، علمی، کشاورزی، صنعت، تولید و اجتماع نیز تغییر یافت.

انقلاب باید با ماهیت خودش مقایسه شودمرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پس از انقلاب با توجه به رشد عظیم، تحولات فکری، علمی و عملی که اتفاق افتاده، منصفانه نیست که آن را با پیش از انقلاب مقایسه کنیم.

وی تحولات فکری، معرفتی و زمانه‌شناسی مردم را مهم‌ترین رشد فکری در پس از انقلاب بیان کرد و گفت: پس از انقلاب نوع نگاه به فرهنگ، جایگاه انسان و بانوان در کشور تغییر یافت، نوع نگاه انسان نسبت به خود و هستی تغییر یافت که به‌ تبع آن تحولات سیاسی، علمی، کشاورزی، صنعت، تولید و اجتماع نیز تغییر یافت.

قائمی ادامه داد: در زمینه رشد علمی می‌توان گفت تعداد دانشجویان در زمان پیش از انقلاب با تعداد اساتید دانشگاه‌ها در شرایط فعلی برابری می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: در صنعت دفاعی به حدی از رشد و بالندگی دست یافته‌ایم که هیچ کشوری نمی‌تواند حتی نگاه چپ به کشورمان داشته باشد اما این به مفهوم این نیست که در کشور به شرایط ایده‌آل رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در کنترل مباحث مربوط به اقتصاد و تورم جای کار زیادی داریم همه قوا و مسئولان باید تمام توان خود را قرار دهند تا مردم تحت فشار نباشند.

قائمی با تأکید بر اینکه اشرافی‌گری بزرگ‌ترین آسیب روش مدیریتی مسئولان است، افزود: اگر مسئولان اشرافی‌گرایی را پیشه کنند به‌ طرف اختلاس خواهند رفت و در این صورت حق مردم حیف‌ومیل می‌شود، اما اگر مردم زندگی عادی و شبیه به عموم مردم داشته باشند شرایط سخت مردم را هم درک خواهند کرد.

وی ادامه داد: مسئولان باید سنت و مرام ائمه را پیشه مدیریت خود قرار دهند که در غیر این صورت با مسئولان سایر کشورها تفاوتی نخواهند داشت.

قائمی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به توان داخلی کشور اتکا کنند، اضافه کرد: مردم نیز باید در شیوه زندگی خود شیوه ائمه و معصومین را پیش بگیرند و از تشریفات و چشم و هم‌چشمی به دور باشند که البته این از مسئولیت مدیران نمی‌کاهد.

انتهای پیام
captcha