افق دید شهدا مغفول مانده است / فیلم‌سازان؛ مروج مکتب شهدا
کد خبر: 3952719
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸

افق دید شهدا مغفول مانده است / فیلم‌سازان؛ مروج مکتب شهدا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه ناگفته‌های انقلاب باید برای نسل نوجوان و جوان بازگو شود تا روشنگری اتفاق بیافتد، اظهار کرد: افق دید شهدا به زندگی مغفول مانده و در پردازش دقیق و اصولی سبک زندگی آنان غفلت شده است که در این مورد باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کم‌توجهی به افق دید شهدا از ناگفته‌های انقلاب است / فیلم‌سازان؛ مروج مکتب شهدا

حمید تُرنج‌زر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: زمان قبل از انقلاب انجام هرگونه برنامه مذهبی در دانشگاه‌ها ممنوع است و تنها جز تعدادی دانشجوی انقلابی که در خفا فعالیت دینی داشتند، کسی جرئت نداشت.

وی با اشاره به اینکه امروز فعالیت‌های فرهنگی قرآنی دانشگاهیان از رونق خاصی برخوردار است و در طول این 42 سال همواره با قدرت و قوت انجام شده است، تصریح کرد: ایجاد موج قرآنی بین دانشجویان در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه دانشجویان از این فضا استقبال می‌کنند.

ترنج‌زر اشتیاق دانشجویان جهت حضور در جلسات و برنامه‌های مذهبی و قرآنی را نشان از فطرت تشنه آنان نسبت به معارف دینی دانست و اضافه کرد: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا از برگزاری محافل و جلسات حضوری قرآن در دانشگاه محروم هستیم، اما این به آن معنا نیست که برنامه‌ای در دستور کار نداریم؛ زیرا برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در بستر فضای مجازی تعریف شده و در حال اجراست.

وی معرفی کتب مختلف انقلابی را تأثیرگذار در روشنگری دانشجویان دانست و بیان کرد: تحولی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد نه تنها ایران و منطقه، بلکه جهان را تحت تأثیر قرار داد، به نحوی که امروز کشورهایی از آفریقا، اروپا آمریکا به‌دنبال اسلام‌خواهی، ترویج عدالت و... دست به اعتراض علیه دولت و حاکمان خود می‌زنند. برای معرفی انقلاب، باید از چهره‌های جدید و مورد اعتماد استفاده کرد، تا این افراد بتوانند نقش انقلاب در تحول‌آفرینی را به خوبی بیان و از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

ترنج‌زر ضرورت آشنایی دانشجویان با دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انقلاب را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: قدرت استقلال‌طلبی ایران در جهان نظیر ندارد و بسیاری از کشورهای دنیا از جمله جوامع استکباری نظام ما را نظامی قدرتمند با استراتژی قوی نظامی، علمی و هسته‌ای می‌دانند که این مبانی باید روشنگری شود.

وی با اشاره به اینکه با مطالعه کتاب‌های مفید می‌توان دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحلیل کرد، گفت: مستندهای انقلاب باید در فضای مجازی به وفور یافت شده و تنها به دهه فجر محدود نشود. برنامه‌های مقطعی تنها در برهه زمانی خاص نیاز جوان را برطرف می‌کند و قطعاً داشتن برنامه تحلیلی دید دانشجو نسبت به مسائل را باز کرده و باعث می‌شود روح استقلال‌طلبی و انقلابی بودن در وجودشان خاموش نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پایان اظهار کرد: ناگفته‌ها در خصوص انقلاب اسلامی بسیار زیاد است، نگاه به سیره و مکتب شهدا به‌ویژه شهیدانی همچون سردار سلیمانی باید از قالب سطحی‌انگاری خارج شود. افق دید شهدا به زندگی مغفول مانده و در پردازش دقیق و اصولی سبک زندگی شهدا غفلت شده است و تنها به مصاحبه‌ای از خانواده محدود می‌شود، در صورتی که باید زندگی آنان را بررسی کرد و پی ببریم که چه عواملی مسیر را برای سعادت دنیوی و اخروی هموار کرد. رسانه‌ها، فیلم‌سازان و فیلم‌نامه‌نویسان معرفی سبک زندگی شهدا را اولویت قرار دهند.

انتهای پیام
captcha