جدیت دولت در رفع نیازمندی‌های کودکان کار
کد خبر: 3946373
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

جدیت دولت در رفع نیازمندی‌های کودکان کار

استاندار لرستان با تاکید بر جدیت دولت در رفع نیازمندی‌های کودکان کار، گفت: حضور کودکان در سطح شهر تحت عنوان کودکان کار زیبنده نیست.

جدیت دولت در رفع نیازمندی‌های کودکان کاربه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، شامگاه پنجشنبه، ۱۸ دی در نشست خبری مجازی با بزرگداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی، اظهارکرد: وضعیت لرستان در اشتغال نامطلوب است و نرخ بیکاری در استان ۱۴ درصد است اما برای سرمایه‌گذاری در استان، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، شستا و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و استانداری نیز با تمام امکانات از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که دولت در حوزه محیط زیست کارهای بزرگی از جمله احیای دریاچه ارومیه انجام داد، ادامه داد: هدف ما هم تلاش برای حفظ محیط زیست است هر چند تخریب طبیعت وجود دارد و افراد سودجو در مناطق روستایی و عشایری وجود دارند و می‌طلبد رسانه‌ها به عنوان همیار محیط زیست موارد تخلف را اطلاع‌رسانی کنند.

خادمی با توجه به اعلام آمار شاخصی تحت عنوان شاخص فلاکت در کشور، گفت: در خصوص شاخص فلاکت ذکر این نکته ضروری است که این شاخص مقطعی است و در زمان‌های مختلف متفاوت است‌.

استاندار لرستان در خصوص محدودیت‌‌های کرونایی در استان، اظهارکرد: استان لرستان در شرایط زرد کرونایی قرار دارد و محدودیت‌ها مطابق با شرایط، اعمال می‌شد به طوری‌که اکثر اصناف فعال هستند و ادارات حداکثر با دو سوم نیروها فعالیت داشته و یک سوم به شکل دورکاری، وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی حمایت از سمن‌ها را رویکرد دولت در کشور و به‌تبع آن در استان دانست و یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های اداری ارتباط مستمر داشته و قراردادهای خوبی با آنان منعقد شده است چراکه دیدگاه دولت توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد است‌.

خادمی با تاکید بر لزوم توجه به پروژه‌های ورزشی در استان گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تا پایان دولت به ساماندهی خواهد رسید چراکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان دولت این پروژه‌های ورزشگاهی خرم‌آباد و بروجرد به بهره‌برداری برسد.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به اصناف آسیب‌دیده از کرونا در لرستان

استاندار لرستان بر لزوم حمایت از اصناف ورزشی در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا تاکید و با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی باید حمایت شوند، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی آسیب دیده ناشی از، کرونا اختصاص یافته که ۲۵۰ میلیارد آن جذب شده است.

وی ساماندهی کودکان کار را از موارد مورد توجه دولت دانست و با تاکید بر این‌که نباید اجازه بدهیم کودکان کارهای سنگین، تکدی‌گری و شیشه پاک کردن را در چهارراه‌ها انجام دهند، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی انجام شده ولی گاها نقش مراقبتی والدین این کودکان باید بیشتر شود هرچند کمپ مرکز ماده ۱۶ جدید در سپاه با ظرفیت بیش از ۲۵۰ نفر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار لرستان با تاکید بر جدیت در حمایت از کودکان کار، گفت: هدف ما فراهم کردن امکانات مختلف برای کودکان است چراکه کودکان به‌عنوان آینده سازان مملکت هستند و حضور آنان بر سر چهارراه‌ها تحت عنوان کودکان کار، زیبنده نیست‌‌.

انتهای پیام
captcha