چه کارهایی از اجل‌ معلق جلوگیری می‎کند؟
کد خبر: 3928798
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

چه کارهایی از اجل‌ معلق جلوگیری می‎کند؟

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بالاترین مصداق صله‌رحم این است که انسان اقوام خودش را اذیت نکند، گفت: صله‌ رحم، صدقه و خدمت‌رسانی از اجل‌های معلق ممانعت می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد.

چه کارهایی از اجل‌ معلق جلوگیری می‎کند؟به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه، 20 مهر در مراسم سخنرانی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آثار و برکات صله رحم اظهار کرد: صله‌رحم، صدقه و خدمت‌رسانی از اجل‌های معلق ممانعت می‌کند و طول عمر را افزایش می‌دهد.

وی با ذکر اینکه بر اساس روایات گاهی عمر انسان به واسطه قطع رحم کوتاه می‌شود، افزود: یکی از شاخه‌های اصلاح، اصلاح روابط فامیلی و موضوع صله‌ رحم است که امروزه به خاطر کرونا رفت‌ و آمدها کم شده و منظور از صله‌ رحم الزاماً رفت‌ و آمد نیست.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: صله‌ رحم افزایش عمر و قطع رحم کاهش عمر را در پی دارد که همان تغییرات در لوح محو و اثبات است، معنای صله‌ رحم الزاماً ارتباط فیزیکی نیست بلکه با یک سلام نیزمی توان صله‌ رحم را انجام داد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: بالاترین مصداق صله‌ رحم این است که انسان فامیل خودش را اذیت نکند. حداقل 23 آیه در قرآن در مورد صله‌ رحم وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است و روایات فراوانی در این خصوص وجود دارد. خداوند سه مرتبه در قرآن کریم کسانی را که قطع رحم می‌کنند لعنت کرده که نشان می‌دهد موضوع ارتباطات فامیلی و صله ارحام بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت صله رحم در اسلام اظهار کرد: صله رحم حتما به معنای ارتباط فیزیکی نیست، بلکه همین که ما با کسی قهر نباشیم صله رحم را به جا آورده‌ایم.

انتهای پیام
captcha