۴۰ درصد فوتی‌های کرونا در لرستان مربوط به افراد جوان است
کد خبر: 3928492
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

۴۰ درصد فوتی‌های کرونا در لرستان مربوط به افراد جوان است

استاندار لرستان با تأکید بر این‌که تعداد بستری‌ها نباید از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیشتر شود، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد تست‌های کرونا مثبت بوده و ۴۰ درصد فوتی‌ها مربوط به افراد جوان و زیر ۴۰ سال است.

۴۰ درصد فوتی‌های کرونا در لرستان مربوط به افراد جوان استبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار شامگاه شنبه، ۱۹ مهرماه در ستاد مدیریت کرونا که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این‌که اوضاع شیوع کرونا در لرستان بین استان‌های کشور نامطلوب است، گفت: طبق آمارهای اعلام شده لرستان از نظر درصد ابتلا، تعداد بستری و تعداد فوتی‌ها جزء استان‌های با روند بالا بودیم.

وی با بیان این‌که این وضعیت برای ما مقداری سنگین است؛ چراکه از گذشته تاکنون از نظر امکانات ضعیف هستیم و همچنین امکانات بیمارستانی و جانبی ما نیز کم است، به دستور مقام معظم رهبری مبنی‌ بر قرار گرفتن امکانات پزشکی نیروهای مسلح در اختیار ستاد مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: ما در استان بیمارستان بزرگی که متعلق به نیروهای مسلح یا تأمین اجتماعی و مدیریت درمان باشد نداریم.

استاندار لرستان اضافه کرد: ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت در استان داریم که اگر به نتیجه برسند به میانگین کشوری نزدیک می‌شویم؛ بنابراین اگر مردم رعایت نکنند کار ما از دیگر استان‌ها سخت‌تر است.

خادمی با بیان این‌که در ماه‌های گذشته با همکاری مردم و تلاش مسئولان استان در مرحله حاد کرونایی قرار نگرفت اما اکنون به این مرحله نزدیک شده و مردم باید بیشتر از گذشته به ما کمک کنند، اضافه کرد: ما در شهرستان خرم‌آباد تخت خالی نداریم یعنی اگر فردی دچار مشکل شده و به مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشد در شهرستان نمی‌توانیم از آن‌ها نگهداری کنیم.

وی با بیان این‌که کلید کنترل و گلوگاه کار در دست مردم است، حوزه درمان یک حوزه واکنشی است؛ لذا باید ورودی کنترل شود که آن نیز در دست مردم است، بیان کرد: کار ما سخت است اما راه‌حل آن آسان است و تجربه دنیا می‌گوید رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت نظافت شخصی درمان این بیماری است.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که اگر کسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند فقط غیراخلاقی نیست که هست، فقط دنبال ضربه زدن به مردم نیست که قطعاً هست، بلکه مجرم است و نباید ساده از کنار آن بگذریم، اظهار کرد: کسانی‌که بانی جلسات می‌شوند و مردم را به هر بهانه در جایی جمع کنند مجرم هستند و باید مجازات شوند.

خادمی با تأکید بر این‌که تعداد بستری‌ها نباید از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیشتر شود، اضافه کرد: درحال حاضر حدود ۵۰ درصد تست‌های کرونا مثبت بوده و ۴۰ درصد فوتی‌ها مربوط به افراد جوان و زیر ۴۰ سال است.

انتهای پیام
captcha