لرستان در وضعیت فوق‌العاده کرونا/ لزوم در خانه ماندن
کد خبر: 3928355
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

لرستان در وضعیت فوق‌العاده کرونا/ لزوم در خانه ماندن

استاندار لرستان با اشاره به قرار گرفتن لرستان در وضعیت فوق‎العاده کرونایی، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

لرستان در وضعیت فوق‌العاده کرونا/ لزوم در خانه ماندنبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان امروز شنبه، ۱۹ مهرماه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که به ریاست روحانی و با حضور استانداران سراسر کشور، حول محور آخرین وضعیت بیماری در استان‌ها برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: متاسفانه بنا بر آمارهای اعلام شده لرستان در ردیف استان‌هایی است که به‌لحاظ شیوع و مرگ بر اثر کرونا در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد.

وی با بیان این‌که شرایط کنونی ایجاب می‌کند مردم نسبت به عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت فوق‌العاده استان، امشب ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد و تصمیمات اتخاذ شده اطلاع‌رسانی می‌شود.

خادمی اضافه کرد: بدیهی است به‌علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU تقریباً تکمیل شده و از طرفی به‌دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان نیز مقدور نیست، بنابراین چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی توسط مردم نیست.

وی با بیان این‌که تمامی داشته‌ها و امکانات در خدمت مقابله با کروناست، افزود: علی‌رغم تلاش‌هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت و حدود ۷۰ تخت آی سی یو برای کمک به بیماران کرونایی به لرستان اختصاص یافت، اما به‌دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان به ظرفیت فعلی استان اضافه کرد.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام
captcha