اجرای طرح تربیت معلم «انس کودکان با قرآن» در لرستان
کد خبر: 3922374
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

اجرای طرح تربیت معلم «انس کودکان با قرآن» در لرستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ از اجرای طرح تربیت معلم «انس کودکان با قرآن» در استان خبرداد.

اجرای طرح تربیت معلم «انس کودکان با قرآن» در لرستانمحمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از اجرای طرح تربیت معلم «انس کودکان با قرآن» در استان خبرداد و گفت: دوره تربیت معلم آشنایی و انس کودکان با قرآن‌کریم در مقطع پیش از دبستان در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی دارا بودن حداقل 18 و حداکثر 40 سال، مدرک تحصیلی دیپلم و یا معادل آن و التزام به شرع مقدس اسلام، رعایت اخلاق و ظواهر اسلامی از شرایط عمومی ثبت‌نام در این دوره ذکرکرد و گفت: دارا بودن گواهی پایان دوره قرائت سطح 3، گواهی پایان دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن سطح 2 و یا قبولی در آزمون ورودی معادل این دوره‌ها از شرایط اختصاصی شرکت در این دوره‌ها به‌شمار می‌رود.

لروند با بیان این‌که این دوره تربیت معلم قرآن به‌زودی در استان لرستان آغاز می‎شود، ادامه داد: از دیگر دوره‌های آموزشی که در این ایام توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در حال برگزاری است می‎توان به دوره‌های تربیت معلم پیش‌دبستانی، سبک زندگی قرآنی، دوره تخصصی تعلیم و تربیت استعدادهای قرآنی و مفاهیم و حفظ قرآن اشاره کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ اضافه کرد: متاسفانه طی ماه‌های پایانی سال قبل و شش ماه اول امسال با توجه به شیوع کروناویروس مؤسسات قرآنی شرایط بسیار سختی داشتند و اکثر کلاس‌های آن‌ها تعطیل و یا با حداقل‌ قرآن‌آموز برگزار شد و از نظر تامین مخارج و هزینه‌ها با مشکلات زیادی مواجه شدند.

لروند همچنین، از اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین در استان خبرداد و گفت: این طرح قرآنی یک طرح تربیت‌محور است و با محوریت مساجد اجرا می‎شود که به‌زودی طی یک فراخوان ثبت‌نام از علاقمندان به شرکت در این طرح آغاز خواهد شد.

لروند در ادامه به اجرای طرح «مواسات و همدلی» در مؤسسات قرآنی استان اشاره کرد و گفت: در این راستا مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان در قالب کارت‌های اعتباری در اختیار 21 مؤسسه قرآنی استان قرار گرفت تا نسبت به اجرای طرح «مواسات» و توزیع این مبلغ بین نیازمندان و خسارت‌دیدگان ناشی از کرونا اقدام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ اضافه کرد: همچنین طی این مدت 200 پک مواد غذایی که قیمت تقریبی هر بسته سیصد هزار تومان بود نیز از طرف سازمان دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان جهت توزیع بین نیازمندان و خسارت‌دیدگان ناشی از کرونا در اختیار مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قرار گرفت تا اگر مربیان قرآنی، فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی مشکل مالی دارند از این پک‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha