خرم‌آباد، بیشترین ثبت‌نامی آزمون حفظ قرآن را در استان دارد
کد خبر: 3912323
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

خرم‌آباد، بیشترین ثبت‌نامی آزمون حفظ قرآن را در استان دارد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که خرم‌آباد با ۴۳ نفر بیشترین شرکت‌کننده در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ را در استان دارد، گفت: صدور کارت ورود به جلسه از امروز، چهارم مرداد آغاز شد.

خرم‌آباد، بیشترین ثبت‌نامی آزمون حفظ قرآن را داردمحمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان‌‌ در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله اول پانزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌ کریم در روز جمعه، دهم مردادماه، هم‌زمان با سراسر کشور در استان، گفت: 165 قرآن‌آموز لرستانی در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که از این تعداد 137 نفر بانو و 28 نفر آقا هستند، بیان کرد: برای برگزاری آزمون دو حوزه خرم‌آباد و الیگودرز در نظر گرفته شده که آزمون قرآن‌آموزان شهرستان‌های الیگودرز، ازنا و دورود که 45 نفر هستند در کانون فرهنگی پویش شهرستان الیگودرز و آزمون قرآن‌آموزان شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر، سلسله، دلفان و بروجرد که 120 نفر هستند در دبیرستان امام خمینی(ره) شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

لروند با اشاره به این‌که شهرستان خرم‌آباد با 43 نفر بیشترین شرکت‌کنندگان را میان شهرستان‌های استان دارد، افزود: همچنین در شهرستان‌های الیگودرز 28 نفر، بروجرد 23 نفر، دلفان 24 نفر، ازنا 16 نفر، سلسله 12 نفر، کوهدشت 13 نفر، دورود چهار نفر و پلدختر 2 نفر در این دوره از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که کوچک‌ترین قرآن‌آموز شرکت‌کننده در این دوره از آزمون 10 سال سن دارد، افزود: آزمون در سه رشته حفظ کل با 56 نفر شرکت‌کننده شامل 42 بانو و 14 آقا، حفظ 20 جزء اول با 32 شرکت‌کننده شامل 30 بانو و دو آقا و در رشته حفظ 10 جزء اول با 77 شرکت‌کننده شامل 65 بانو و 12 آقا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت دریافت کارت ورود به جلسه از امروز شنبه، چهارم مردادماه تا پنجشنبه، نُهم مرداماه به پایگاه اینترنتی تلاوت مراجعه کنند، تأکید کرد: آزمون روز جمعه، دهم مردادماه رأس ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha