افتتاح ۵ باب کتابخانه عمومی در لرستان تا پایان امسال
کد خبر: 3912305
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

افتتاح ۵ باب کتابخانه عمومی در لرستان تا پایان امسال

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از به بهره‌برداری رسیدن پنج باب کتابخانه عمومی تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

افتتاح 5 باب کتابخانه عمومی در لرستان تا پایان امسالبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در سال‌ جاری امروز، چهارم مردادماه به ریاست محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، علی نیک‌سرشت، معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حسین زرین‌جویی، معاون شهردار خرم‌آباد، وحید کرم‌الهی، رئیس اداره فنی راه و شهرسازی لرستان و سایر اعضا در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان ضمن معرفی کتاب «منشور عقايد اماميه» نوشته آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی، گفت: با عنایت به کثرت پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان با درصد پیشرفت فیزیکی بالا، پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت پذیرفته است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌ جاری حداقل پنج کتابخانه عمومی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید که از این مجموع سه طرح در شهرستان بروجرد، یک پروژه در شهرستان الیگودرز و دیگری در شهرستان رومشکان است.

طهماسبی با بیان این‌که دستگاه‌های مجری این طرح‌های عمرانی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی هستند، اضافه کرد: در صورت تحقق اعتبارات سال‌ جاری برای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان سالی پُرافتتاح در پیش خواهد بود.

وی افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در بحث مقابله با بیماری کرونا متقبل هزینه‌های مضاعفی در راستای تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن کتابخانه‌های عمومی شده است که امید است شهرداری‌های استان بیش از پیش در پرداخت سهم نیم درصد همکاری لازم را داشته باشند.

سرعت‌بخشی به امورات مربوط به کتابخانه‌ها

محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این نشست با بیان این‌که نقش کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگی جوامع بسیار مهم است، گفت: ضرورت دارد سرعت‌بخشی به امورات مربوط به کتابخانه‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به فرهنگ غنی مردم لرستان، افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه زمینه به‌روز‌رسانی اطلاعات مردم در تمامی امور را فراهم می‌کند و ایجاد کتابخانه‌ها یکی‌ از مهم‌ترین اقدامات در این رابطه است‌.

معاون استاندار لرستان با بیان این‌که دانایی، توانایی می‌آورد، اضافه کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان انجام شده است که امید است این روند در سال‌ جاری نیز دنبال شود.

یادآور می‌شود، واگذاری ساختمان از سوی شهرداری خرم‌آباد جهت راه‌اندازی کتابخانه حداکثر تا دو هفته آینده، مشخص شدن زمان دقیق تحویل پروژه‌های کتابخانه‌ای به اداره‌کل کتابخانه‌ها جهت برنامه‌ریزی افتتاحیه و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تأمین بخشی از جوایز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام
captcha