تهیه مستند مفاخر فرهنگی و علمی سمنان
کد خبر: 3905008
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

تهیه مستند مفاخر فرهنگی و علمی سمنان

مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی سمنان از طرح تهیه و تدوین ۲۰ عنوان مستند از مفاخر فرهنگی و علمی این استان خبر داد.

تهیه مستند 20 تن از مفاخر فرهنگی و علمی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عبدالله عباسی، مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان از طرح تهیه و تدوین 20 عنوان مستند از مفاخر فرهنگی و علمی این استان خبر داد و گفت: این مستندهای تلویزیونی با همکاری صدا و سیمای استان  قرار است تهیه و ارائه شود.

وی‌ هدف از تهیه این مستندها را معرفی آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان به جامعه به‌ویژه نسل جوان دانست و افزود: در این برنامه مفاخر شهرستان‌های مختلف در برنامه تهیه مستند قرار دارند.

عباسی، آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی، حاج ملاعلی حکیم الهی سمنانی، ابن یمین فریومدی، پرفسور اعوانی (فیلسوف ایرانی)، آیت‌الله شاهچراغی، پرفسور نادعلیان (دامپزشک)‌، استاد احمد نادعلیان (نقاش هنر محیطی)، آیت‌الله نصیری، تیمسارجلیل‌زندی (موفق‌ترین خلبان شکاری اف 14 جهان) و علی معلم (تهیه‌کننده، نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون) را از جمله این مفاخر برشمرد.

مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان یادآور شد: شهید دریادار همتی (فرمانده ناوچه پیکان)، مهدی رهبر (باستانشناس)، علی پازوکی (حشره‌شناس)، آیت‌الله عالمی، ، ذبیح‌الله صفا (مترجم، پژوهشگر و نویسنده برجسته ادبی)، فریده مهدوی دامغانی (پژوهشگر، مترجم و ناشر)، پرفسور طباطبایی (چهره ماندگار پزشکی)، آیت‌الله اشرفی شاهرودی، شیخ علاء‌الدوله سمنانی و شیخ ابوالحسن خرقانی از دیگر مفاخر این استان هستند که در برنامه تهیه مستند قرار دارند.

انتهای پیام
captcha