برنامه‌های قرآنی رمضان نیاز به ایده‌پردازی‌های خلاقانه دارند
کد خبر: 3892368
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

برنامه‌های قرآنی رمضان نیاز به ایده‌پردازی‌های خلاقانه دارند

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و لزوم برنامه‌ریزی درباره اجرای برنامه‌های این ماه در شرایط فعلی، گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در شرایطی که کشور با کرونا درگیر است نیازمند ایده‌پردازی‌های خلاقانه است.

جلیل اسدی، کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و نزدیک شدن به ماه رمضان و ممنوعیت تجمعات امسال برای اجرای برنامه‌های قرآنی در این ایام نیازمند طرح، اندیشه و ایده هستیم.

وی با تأکید بر حفظ سلامت معنوی جامعه، افزود: قرآن نور است و حاصل انس مردم با قرآن بالارفتن معنویت است و باید سعی کنیم معنویت حاصل از آن را به خانه‌های مردم ببریم.

اسدی با بیان اجرای طرح سراسری «فراخوان بهار قرآن در خزان کرونا»، تصریح کرد: این طرح با هدف فراخوان ایده‌پردازی برای برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان با توجه به شرایط امسال برگزار می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: محورهای فراخوان این طرح شامل «راه‌های تقویت انس خانواده با قرآن در روزهای کرونایی، جایگزینی محافل جزءخوانی حضوری، شیوه‌های انتقال معارف قرآن به کودکان، چگونگی حفظ و تقویت برنامه مؤسسات و خانه‌های قرآن و شیوه ارتباط با قرآن‌‌آموزان در ایام شیوع کرونا» است.

وی اظهار کرد: ملاک ارزیابی ایده‌ها «خلاقانه بودن، کاربردی بودن و سهولت در اجرا و میزان تأثیر است». علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های خود را تا پایان فروردین از طریق تارنمای باشگاه ایده‌پردازان قرآن به نشانی quranidea.ir ارسال کنند.

اسدی با اشاره به اهدای جوایز ارزنده به برگزیدگان ایده‌های این طرح، گفت: باید از فضای مجازی برای رونق فعالیت‌های قرآنی بهره بگیریم و در نظر داشته باشیم که محدودیت‌های مربوط به عدم تجمعات منجر به بهره‌مندی کمتر افراد از برنامه‌های قرآنی و معنویات ماه رمضان نشود.

انتهای پیام
captcha