قدمت ۷۰۰ ساله موقوفه سیدنظام‌الدین احمد مدنی در ازنا
کد خبر: 3867496
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

قدمت ۷۰۰ ساله موقوفه سیدنظام‌الدین احمد مدنی در ازنا

گروه فرهنگی ــ موقوفه سید‌نظام‌الدین احمد مدنی مربوط به ۷۰۰ سال پیش است که در روستای گلیجرد شهرستان ازنا واقع شده است و سند تک برگی آن نیز در پاییز امسال اخذ شد.

قدمت ۷۰۰ ساله موقوفه سید نظام‌الدین احمد مدنی در ازنابه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، نهم دی‌ماه در جمع خبرنگاران از اخذ سند قدیمی‌ترین موقوفه استان مربوط به قرن ششم هجری قمری در شهرستان ازنا به نام سیدنظام‌الدین احمد مدنی خبرداد. 

وی گفت: در راستای تثبیت موقوفات و سنددار کردن موقوفات، سند تک برگی قدیمی‌ترین موقوفه  لرستان در شهرستان ازنا روستای گلیجرد که مربوط به قرن ششم هجری قمری است به مساحت ۳۵۸ هکتار اخذ شد.

طباطبایی با اشاره به این حدیث از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: وقتی آدمی بمیرد، پرونده عمل وی مسدود می‌شود، مگر در سه مورد: صدقه جاریه، علمی که از آن نفع برده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند، افزود: وقف صدقه و چشمه‌ای همیشه جاری‌ است که تا زمانی‌که دیگران از آن بهره‌مند می‌شوند برای شخص واقف نیز ثواب نوشته می‌شود.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این‌که انسان با وقف کردن اموال خود ماندگار می‌ماند، ادامه داد: مرحوم سیدنظام‌الدین احمد مدنی که خود نیز عالم بود، ۷۰۰ سال پیش این وقف عظیم را انجام داد و امروز با گذشت ۷۰۰ سال از وقف خود اگرچه در قید حیات نیست ولی دیگران از منافع آن بهره‌مند می‌شوند و برای شخص واقف نیز ثواب نوشته می‌شود.

وی بیان کرد: موقوفه سیدنظام‌الدین احمد مدنی مربوط به ۷۰۰ سال پیش است که در شهرستان ازنا روستای گلیجرد واقع شده است و سند تک برگی آن نیز در پاییز امسال اخذ شد.

انتهای پیام
captcha