پرداختن به زندگی معلولان هنرمند از سوی خبرنگار شیرازی/ «به رنگ راجی» منتشر شد
کد خبر: 3866651
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

پرداختن به زندگی معلولان هنرمند از سوی خبرنگار شیرازی/ «به رنگ راجی» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ کتاب «به رنگ راجی» که زندگی دو نفر از معلولان هنرمند کشور را برای اولین بار به تصویر می‌کشد، به قلم رحیم میرعظیم منتشر شد.

به گزارش ایكنا از فارس، رحیم میرعظیم، یكی از نویسندگان و خبرنگاران شیراز است كه تاكنون تألیفاتی در زمینه‌های مختلف را منتشر كرده است. كتاب «به رنگ راجی» عنوان آخرین كتاب تألیف شده توسط این نویسنده است.

میرعظیم در این کتاب که در نوع خود اولین کتاب حوزه معلولان در کشور است تلاش می‌کند تا در قالب مصاحبه با سمیه و زینب راجی که در یکی از روستاهای استان یزد زندگی می‌کنند و دارای معلولیت‌های شدید جسمی هستند، تلاش‌های آن‌ها برای یک زندگی امیدوارانه را به تصویر بکشد.

سمیه راجی سال‌ها است که به کار نقاشی می‌پردازد و زینب راجی نیز علاوه بر فعالیت‌های معرق‌کاری، دارای آثار شعری است و مسئله جالب‌توجه آن است که فعالیت‌های این دو خواهر بدون هیچ آموزشی صورت می‌گیرد.

در روستای اسدآباد اسفندآباد بخش بهمن ابرکوه که محل زندگی خواهران راجی است هیچ‌گونه امکانات آموزشی وجود ندارد و آنان نیز با توجه به محدودیت‌های خود قادر به شرکت در کلاس‌های مرکز شهرستان نیستند.

کتاب به رنگ راجی تلاش می‌کند تا به سؤالاتی که مردم در مورد معلولان و نحوه زندگی آنان دارند پاسخ دهد و از طرفی باعث تغییر دیدگاه جامعه و مسئولان به این قشر شود.

این کتاب در 80 صفحه و باقیمت 25 هزار تومان با تصاویری رنگی از آثار این هنرمندان توسط انتشارات فرهنگستان ادب منتشر شده است و روز گذشته با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد در محل زندگی این دو هنرمند رونمایی شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صدیقه راجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۲:۴۵
0
0
کتاب بسیار عالیه .خدا قوت به جناب آقای میرعظیمی.موفق باشید وسربلند
captcha