بیش از چهار میلیون زائر به مشهد مشرف شدند
کد خبر: 3853470
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

بیش از چهار میلیون زائر به مشهد مشرف شدند

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی از ورود چهار میلیون ۸۳۱ هزارو ۷۱۳ زائر به مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

بیش از چهار میلیون زائر به مشهد مشرف شدندمحمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر تعداد چهار میلیون 831 هزار و 713 زائر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.

وی افزود: از مجموع کل زائران تعداد چهار میلیون 326 هزارو 713 نفر از طریق وسیله نقلیه سواری، تعداد 561 هزار و 811 نفر از طریق وسیله نقلیه عمومی برای حضور در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر به مشهد سفر کرده‌اند.

براتی ابراز کرد: تعداد 152 هزارو 929 زائر از طریق هوایی و 252 هزارو 86 نفر از طریق ریلی به مشهد مشرف شده‌اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد سه میلیون 359 هزارو 113 نفر با خودرو شخصی خود و از طریق جاده‌ای به مشهد وارد شده اند.

وی با اشاره به رشد بیش از دو و نیم درصد ورود زائران در دهه پایانی صفر نسبت به سال گذشته تصریح کرد: 505 هزار زائر پیاده نیز در این ایام به مشهد مشرف شده‌اند که از این تعداد 61 درصد آقایان و 39درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

براتی افزود: تعداد 503 هزار و 800 زائر غیرایرانی در دهه پایانی صفر به مشهر تشرف یافتند که از این تعداد 250 هزار نفر از طریق مرزهای خراسان رضوی وارد مشهد شده و 253 هزارو 800 نفر از طریق مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و فرودگاه امام خمینی(ره) وارد ایران شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی از رشد 50 درصدی تشرف زائران غیرایرانی در دهه پایانی ماه صفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام
captcha