پیاده‌روی ده‌ها هزار عزادار تا «قدمگاه خورشید» در بهبهان
کد خبر: 3852924
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

پیاده‌روی ده‌ها هزار عزادار تا «قدمگاه خورشید» در بهبهان

گروه اجتماعی ــ «تا قدمگاه خورشید» آیینی است که مردم بهبهان به‌مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌کنند و در این روز مسیر 10 کیلومتری تا قدمگاه امام را با پای پیاده طی می‌کنند.

پیاده‌روی ده‌ها هزار عزادار تا «قدمگاه خورشید» در بهبهان

حجت‌الاسلام جواد حسینوند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری مراسم عزاداری «تا قدمگاه خورشید» به‌مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در بهبهان خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 6 تا 15 فردا سه‌شنبه، 7 آبان از بهبهان تا محل قدمگاه واقع در 10 کیلومتری این شهرستان برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما حضور 60 هزار نفری عزاداران در این مسیر است.

وی با اشاره به استقرار حدود 100 موکب مردمی برای خدمت‌رسانی به عزاداران در مسیر حرکت اظهار کرد: مجوز این مواکب از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صادر شده است.

حسینو‌ند گفت: اجتماع بزرگ عزاداران رضوی در آیین «تا قدمگاه خورشید» همه‌ساله همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود. ده‌ها هزار نفر از مردم شهرستان بهبهان و شهرهای همجوار همه‌ساله در این روز، مسیر 10 کیلومتری تا قدمگاه امام را با پای پیاده طی می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی بهبهان گفت: در طول مسیر در کنار برنامه‌های سوگواری، اقامه نماز ظهر و عصر به‌صورت جماعت پیش‌بینی شده است. برپایی نمایشگاه بازسازی روایت ورود امام رضا(ع) تا قدمگاه با نمونک‌ها، ایستگاه کودک و نقاشی، برگزاری مسابقات فرهنگی و تاریخی از دیگر اقدامات فرهنگی در موکب‌ها در مسیر «تا قدمگاه خورشید» است.

وی درباره مشارکت دستگاه‌های اجرایی در این برنامه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی چون فرمانداری، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی، آتش‌نشانی، خدمات بهداشت و درمان، هلال احمر، آبفا، امور برق و اداره تبلیغات امور زیرساختی مواکب را پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha