علم؛ برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن
کد خبر: 3844314
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

علم؛ برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در اسلام چیزی به اندازه جهاد علمی مورد تأکید قرار نگرفته است، گفت: علم، حیات‌بخش و برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن است.

علم؛ برنده‌ترین سلاح در برابر دشمنبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، دوشنبه، یکم مهر، در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و مقاومت در لرستان که در دبیرستان نمونه دولتی شهید کائیدی پلدختر برگزار شد، اظهار کرد: سنگر علم و جهاد دو عامل اصلی و اساسی پیشرفت و توسعه هستند.

وی جهاد علمی و نظامی را موجب رشد و تعالی انسان‌ها برشمرد و یادآور شد: در اسلام چیزی به اندازه جهاد علمی و نظامی ارزشمند نیست؛ چراکه احادیث و روایات بر جهاد علمی و نظامی تأکید فراوان دارد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که قدرت و اقتدار در تلاش علمی و نظامی و دفع دشمنان است، ادامه داد: در سنگر علم بذر پیشرفت و تعالی پاشیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در سنگر جهاد نظامی موانع پیشرفت برطرف می‌شود، ادامه داد: پیشرفت و اقتدار و پیروزی در سایه علم و جهاد فی سبیل‌الله است.

امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری این مطلب که خداوند در قرآن به چهار گروه درجه داده است، اضافه کرد: خداوند به مؤمنان، مجاهدان فی سبیل‌الله، عالمان، صالحان درجه داده است.

آیت‌الله میرعمادی، پلدختر را دروازه تهاجم ارتش عراق دانست و گفت: شهرستان سیل‌زده پلدختر چه در زمان هجوم و چه در زمان عقب‌نشینی دشمن آسیب دید این در حالی‌است که پلدختر شهدای ارزشمندی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی با اشاره به این‌که پلدختر از نظر علم و دانش نیز صاحب امتیاز است، ادامه داد: در کنار ابن‌ها ولایت‌مداری این شهرستان زبان‌زد است و از این جهت نیز صاحب درجه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که در سیل اخیر در لرستان صالحان و خیرین به یاری سیل‌زدگان شتافتند، بیان کرد: حادثه سیل سبب شد جمع نیکوکاران به جمع فرهیختگان، مجاهدان و مؤمنان بپیوندند.

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که دانش‌آموزان بدانند در مکانی حاضر شدند که زحمت مسئولان در داخل و خارج کشور است، اضافه کرد: دانش‌آموزان بدانند علم، حیات‌بخش، راهنمای عقل و برنده‌ترین سلاح در برابر دشمن است.

انتهای پیام

captcha