معلمان بخشی از وقت خود را به پرورش دانش‌آموزان اختصاص دهند
کد خبر: 3844304
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

معلمان بخشی از وقت خود را به پرورش دانش‌آموزان اختصاص دهند

گروه فرهنگی ــ استاندار لرستان با اشاره به این‌که آثار تربیت و پرورش به مراتب بالاتر از آموزش رسمی است، گفت: معلمان بخشی از وقت خود را به پرورش دانش‌آموزان اختصاص دهند.

تقدم پرورش بر آموزشبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار، امروز دوشنبه، یکم مهر در آیین نمادین نواختن «زنگ مهر» لرستان که در دبیرستان دولتی دخترانه شهید کاییدی شهرستان پلدختر برگزار ‌شد، با تقدیر و تشکر از کمک‌های نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان به مناطق سیل‌زده استان، اظهار کرد: شیعیان در دنیا در مظلومیت هستند اما با کارهای تبلیغی همواره شاهد همدلی آنان هستیم که نمونه آن کمک‌های میلیاردی شیعیان هندوستان به مناطق سیل‌زده است.

وی با ذکر این مطلب که در لرستان ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۸ هزار فرهنگی سال‌ تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، بیان کرد: در جریان سیل اخیر ۱۱۳ مدرسه تخریب شد که ساخت ۶۳ مدرسه آغاز و ۳۱ مدرسه نیز طی این مدت تکمیل شده است.

خادمی با ذکر این مطلب که کار مهمی که در استان انجام شد این بود که پس‌ از سیل مدارس لرستان بدون مشکل مدارس دایر شده است، اضافه کرد: بیش‌ از ۴۲۳ مدرسه در جریان سیل دچار مشکل شد که ۳۱۰ مدرسه تعمیری بود و با کمک خیرین و حرکات جهادی این مدارس تعمیر و تجهیز شد.

وی با اشاره به این‌که ۱۷۰ کلاس کم داشتیم که خلأ آن با ۱۷۰ کانکس جبران شده است، اضافه کرد: لرستان در جریان سیل هم از نظر گستردگی سیل و هم از نظر موضوعاتی که سیل آنان را دچار مسئله کرده بود دچار مشکل شده بود که قطع راه‌ها، دیواره‌های ساحلی، کشاورزی، ایستگاه‌های پمپاژ، اموال مردم زمین‌های مردم از موضوعات مرتبط با سیل لرستان بود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که بیش هشت هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است، ادامه داد: ۲۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۵۰ میلیارد تسهیلات به مردم پرداخت شده است.

وی با یادآوری این مطلب که جاده اصلی خرم‌آباد نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که فاز اول آن با ۳۰۰ میلیارد تومان شروع شده است، بیان کرد: هر چند گاهی با کم‌تحرکی سیستم اداری در کشور مواجه هستیم اما در لرستان اصلاً چنین نبوده و سیستم اداری لرستان به‌صورت جهادی وارد شد.

استاندار لرستان خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در مباحث همدلی در سیل، حضور نیروهای مردمی و عکاسی سیل ورود پیدا کنند و معلمان نیز در این راستا نقش مشاوره و راهنما داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که معلمان بخشی‌از وقت خود را به پرورش دانش‌آموزان اختصاص دهند، بیان کرد: آثار تربیت و پرورش به مراتب بالاتر از آموزش رسمی است.

انتهای پیام

captcha