استفاده از فرهنگ عاشورا در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3844153
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

استفاده از فرهنگ عاشورا در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس

گروه فرهنگی ــ امام جمعه پلدختر با بیان اینکه دفاع مقدس برپایه ولایت‌پذیری، امامت و پیروی از سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید، گفت: این ارزشی بسیار بزرگ است که استفاده همه‌جانبه از آن برای حفظ همه ارزش‌ها ضرورت دارد.

لزوم استفاده از فرهنگ عاشورا در حفظ ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه پلدختر شامگاه یک‌شنبه، 31 شهریورماه، در دیدار مسئولان شهرستان پلدختر به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس و جهاد در راه حق، گنجینه گران‌بهایی است که از صدر اسلام در برابر تهاجم‌ها برای دفاع از ارزش‌ها بوده و سینه به سینه به ما رسیده و باید این فرهنگ به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران جنگ و تجاوزی از سوی رژیم بعث عراق به پشتوانه تمام دنیا بود که بر ما تحمیل شد و اکنون دفاع مقدس دُر گران‌بهایی است که نباید از آن تنها استفاده ابزاری و شعاری کرد.

موسوی با بیان این‌که تمام تلاش‌های دشمن فاصله گرفتن ملت به‌ویژه جوانان از فرهنگ مقاومت، ایثار و دفاع مقدس است، بیان کرد: از این‌رو باید تمام تلاش خود را در ترویج فرهنگ رشادت، شجاعت و ایثار در دفاع مقدس به کار گرفت.

امام جمعه پلدختر با بیان این‌که در زمینه فرهنگی به شخصیت امام خمینی(ره) کم پرداخته شده‌ است، افزود: باید در جامعه فرهنگی ما به‌صورت علمی به دفاع مقدس و شهدا پرداخته شود که ما هرچه داریم از ایثار و رشادت آنان داریم و فرهنگ دفاع مقدس را از طریق پیشکسوتان جنگ، ترویج دهیم.

وی با اشاره به این‌که دفاع مقدس برپایه ولایت‌پذیری، امامت و پیروی از سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید و این ارزشی بسیار بزرگ است که استفاده همه‌جانبه از آن برای حفظ همه ارزش‌ها ضرورت دارد، بیان کرد: امروز دشمنان می‌خواهند با ترفندها و فشارهای اقتصادی و فرهنگی مانع از فهماندن فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌ جوان شوند اما این نسل ظرفیتی مانند رزمندگان جبهه و جنگ دارند، که می‌توانند برای آبادانی ایران اسلامی اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha