موکب اوقاف لرستان در سامرا برپا می‌شود
کد خبر: 3843780
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
۱۱ تا ۳۱ مهرماه؛

موکب اوقاف لرستان در سامرا برپا می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون اوقاف لرستان با اشاره به‌ فعالیت‌ اوقاف لرستان در اربعین حسینی سال‌جاری، اظهار کرد: موکب اوقاف استان از ۱۱ تا ۳۱ مهر برای زائران پیاده‌روی اربعین در شهر سامرای عراق برپا می‌شود.

موکب اوقاف لرستان در سامرای عراق برپا می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان، شنبه، سی‎ام شهریور در جلسه کمیته توسعه و ترویج فرهنگ نماز اربعین که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به آمادگی مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و امام‌زادگان مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان لرستان، اظهار کرد: طی نامه‌ای به مدیران اوقاف شهرستان‌های استان ارسال شده است بر لزوم بازرسی و نظارت بر نمازخانه‌ها در مسیر تردد زائران اربعین حسینی تأکید شده است.

وی با اشاره به این‌که عباروبی آمادگی مساجد بین‌راهی و شست‌وشوی فرش‌ها با توجه به نزدیکی اربعین ضروری است که در این راستا مدیران شهرستان‌های استان مکلف هستند به تمام‌ مساجد بین راهی سرکشی کنند.

معاون اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به این‌که تمام موکب‌های داخل و خارج استان پروانه دریافت می‌کنند، ادامه داد: یکی‌از اعضای هیئت‌امنای مواکب باید از قشر روحانیت باشد.

وی با ذکر این مطلب که موکب اوقاف و امور خیریه استان لرستان از یازده مهر در سامرا مستقر می‌شود، بیان کرد: علاوه‌بر اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی برنامه‌‌های متنوع فرهنگی نیز برنامه‌ریزی شده است که مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی اقامه نماز است.

عباس‌زاده افزود: فعالیت فرهنگی امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان نیز در ایام اربعین بیشتر خواهد شد که اقامه نماز اساس فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha