۳۳ هزار کلاس اولی راهی مدارس لرستان می‌شوند
کد خبر: 3843342
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
مهر امسال؛

۳۳ هزار کلاس اولی راهی مدارس لرستان می‌شوند

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای پروژه مهر برای آمادگی آغاز سال تحصیلی جدید در لرستان، ادامه داد:امسال ۳۳ هزار کلاس اولی راهی مدارس لرستان خواهند شد.

۳۳ هزار کلاس اولی راهی مدارس لرستان می‌شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، امروز پنج‌شنبه ۲۸ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهارکرد: زمانی که آموزش و پرورش لرستان را تحویل گرفتم رتبه استان ۳۲ بود اما در حال حاضر شاهد ارتقای دو پله‌ای آموزش و پرورش لرستان هستیم این در حالی است که آموزش و پرورش لرستان در برخی شاخص‌ها به رتبه سوم دست یافته است.

وی به اجرای پروژه مهر برای آمادگی ورود دانش‌‌آموزان در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی راهی مدارس لرستان خواهند شد که شرایط ورود آنان به مدرسه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به رشد ۱۷ صدم درصدی معدل در آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: در بخش کنکور نیز در سال جاری شاهد رشد ۲۷ درصدی در استان هستیم.

زینی‌وند مقدم با بیان این‌که اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس استان ۶ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: با اقدامات انجام شده ۵۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی جذب کنیم، همچنین دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای تجهیز مدارس حاشیه‌ای جذب اعتبار صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش لرستان بنگاه اشتغال‌زایی نیست، خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات هر مدیری که می‌خواهد به مسائل سیاسی و انتخاباتی ورود پیدا کند باید از آموزش و پرورش لرستان استعفا بدهد.

وی با تاکید بر این‌که در راستای جلوگیری از عدم ورود مدیران آموزش و پرورش لرستان به مسائل سیاسی، جناحی و طایفه‌ای به همه روسای ادارات آموزش و پرورش اعلام کرده ام، گفت: دیروز هم جلسه‌ای با حراست‌های آموزش و پرورش داشتیم این نکات را متذکر شدم که باید در این راستا نظارت داشته باشند و اگر تخلفی صورت می‌گیرد به جد برخورد کنند.

زینی‌وند مقدم با ذکر این مطلب که ۳۵۲ هزار دانش‌آموز لرستانی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ کلاس زیر نُرم و ۹۰ مدرسه شبانه روزی در سطح استان وجود دارد این در حالی است که سال گذشته توانستیم ۹۰ میلیارد تومان برای تجهیز و بیتوته دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی جذب اعتبار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان از ۲.۵ درصد به ۶ درصد ارتقا یافته است، اضافه کرد: عملیات اجرایی نیمی از مجموع ۱۱۳ مدرسه آسیب دیده در سیلاب آغاز شده و مابقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.


انتهای پیام

captcha