لزوم مشارکت تمام دستگاه‌ها در راه‌اندازی مدارس مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3842975
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

لزوم مشارکت تمام دستگاه‌ها در راه‌اندازی مدارس مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با تأکید بر این‌که اقدامات لازم برای راه‌اندازی مدارس به‌ویژه در مناطق سیل‌زده استان از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شود، گفت: هر کدام از دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش هر اقدام و کمکی که برای راه‌اندازی و تجهیز مدارس و همچنین ایجاد محیطی مفرح برای دانش‌آموزان انجام می‌دهند به‌طور حتم کار نیکویی انجام می‌دهند.

مشارکت تمام دستگاه‌ها در راه‌اندازی مدارس مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری استان، شامگاه سه‌شنبه، 26 شهریورماه، در شورای آموزش و پرورش با اشاره به همکاری و همت خیرین در بحث بازسازی و تعمیر مدارس سیل‌زده استان، گفت: خیران در این رابطه گام‌های بسیار خوب و ارزشمندی را برداشته‌اند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به زحمات و اقدامات معلمان در جامعه، بیان کرد: مدرسه محل انسان‌سازی است و تقویت انسان‌ها توسط معلم انجام می‌شود، این درحالی است که اولین معلم خدای متعال است که به پیامبران خود علم را آموخت، و اگر امام خمینی(ره) معلمی را شغل انبیا می‌دانست، یک تعارف نبوده است، اگر مقام معظم رهبری به این امر اهتمام دارند بدون تکلف و تعارف مطالب را بیان می‌کنند.

ثمینی با تأکید بر این‌که اقدامات لازم برای راه‌اندازی مدارس به‌ویژه در مناطق سیل‌زده استان از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شود، اظهار کرد: هر کدام از دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش هر اقدام و کمکی که برای راه‌اندازی و تجهیز مدارس و همچنین ایجاد محیطی مفرح برای دانش‌آموزان انجام می‌دهند به‌طور حتم کار نیکویی انجام می‌دهند.

معاون سیاسی استانداری لرستان با اشاره به این‌که دانش‌‎آموزان در ابتدای مهر‌ماه امسال به‌طور حتم باید با یک تحول جدید در مدارس مواجه شوند و نباید ذهنیت آن‌ها این باشد که هنوز مدارس به حالت سیل‌ گذشته است، افزود: در این راستا در فرصت باقی‌‎مانده دستگاه‌های مسئول استان به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت عمومی دانش‌آموزان به‌ویژه در شیفت صبح مدارس توسط نیروی انتظامی، عنوان کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان با نشاط و شادبی وارد مدارس شوند و تمام خدمات را ببینند.

ثمینی با اشاره به ضرورت افتتاح پروژه مهر و شروع سال تحصیلی در شهرستان پلدختر و برگردانده شدن فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش که در اختیار دستگاه‌های دیگر است، گفت: با توجه به سیلاب رخ داده آموزش و پرورش نیازمند اماکن آموزشی بیشتری است؛ لذا مدارس، مختص به دانش‌آموزان است و دستگاه‌ها تحت‌عناوین مختلف نباید در آن‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام

captcha