اتمام تعمیر ۱۶ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3842704
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

اتمام تعمیر ۱۶ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان گفت: کار واحدهای مسکونی تعمیری تقریباً تمام شده و بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی به‌طور کامل تعمیر شده است.

اتمام تعمیر 16 هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، شامگاه دوشنبه، 25 شهریورماه، در جمع خبرنگاران و در رابطه با مناطق سیل‌زده استان، گفت: خوشبختانه در بحث ساخت‌و‌ساز منازل مسکونی پیشرفت بسیار خوبی وجود دارد، تقریباً در همه جا، زمین‌های مورد نیاز برای مردم تأمین و عملیات ساخت شروع شده است.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۶۷۰ میلیارد تسهیلات به حساب مردم واریز شده و نزدیک به ۱۴۰ میلیارد کمک بلاعوض پرداخت شده و عملیات ساخت در مراحل مختلف است، بیان کرد: در حوزه ساخت روند کار مطلوب است که امید می‌رود تا پایان سال و دو ماه از سال آینده کار خانه‌هایی که تخریبی هستند و باید نوسازی شوند به اتمام برسد.

خادمی با اشاره به تعیین تکلیف ۵۰ واحد در معمولان، افزود: قبلاً برای این واحدها زمین واگذار شده که در حال رفع تعارض هستیم و در صورت توافق آن ۵۰ واحد نیز در آینده نزدیک تحویل داده خواهد شد و مشکل رفع می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که کار واحدهای تعمیری نیز تقریباً تمام شده و بیش‌از ۱۶ هزار واحد مسکونی کامل تعمیر شده است، اظهار کرد: عملیات ساخت جاده جدید نیز آغاز شده و پیمانکار آن که خاتم‌الانبیاء(ص) است فاز اول را شروع کرده است.

وی با اشاره به این‌که ساخت این جاده زمان‌بر بوده و دارای چهار قطعه است که قطعه چهارم آن نیز به‌زودی به مناقصه گذاشته می‌شود، عنوان کرد: ساخت این جاده به ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که خوشبختانه تأمین اعتبار و کار آغاز شده است.

خادمی با بیان این‌که مردم برای بهره‌برداری از این جاده نباید عجله کنند و جاده جایگزین نیز برای آن در حال بهسازی است، اظهار کرد: امیدواریم حجم بارندگی‌ها خوب باشد اما در حدی نباشد که خسارت وارد شود، اما پیش‌بینی لازم را برای اتفاقات احتمالی داریم.

انتهای پیام

captcha