پیشرفت روزافزون جبهه مقاومت در منطقه
کد خبر: 3842483
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

پیشرفت روزافزون جبهه مقاومت در منطقه

گروه فرهنگی ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما با جنگ تحمیلی توانستیم در زمینه دفاعی و ابعاد فرهنگ مقاومت پیشرفت کنیم، گفت: امروز جبهه مقاومت در منطقه ایجاد شده و آمریکا و متحدانش نتوانسته‌اند جبهه مقاومت را شکست دهند.

پیشرفت روزافزون جبهه مقاومت در منطقهبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یک‌شنبه، 24 شهریورماه، در سومین روز از دومین دوره آموزشی طرح شهید شهریاری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، با اشاره به آسیب‌شناسی مسئله پیشرفت و توسعه در ایران، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولات بزرگی ایجاد شد به‌ویژه با جنگ تحمیلی در زمینه دفاعی و در ابعاد فرهنگ مقاومت توانستیم پیشرفت کنیم.

وی با بیان این‌که امروز جبهه مقاومت در منطقه ایجاد شده و آمریکا و متحدانش نتوانسته‌اند جبهه مقاومت را شکست دهند و شاهد پیشرفت روزافزون آن در منطقه هستیم، بیان کرد: در ابعاد پیشرفت اقتصادی که از آن می‌توانیم به‌عنوان توسعه پیشرفت ایرانی ـ اسلامی نام ببریم؛ شاهد مشکلاتی هستیم و از زمانی‌که نفت در بودجه‌های دولتی قرار گرفته اقتصاد ایران همیشه با نوسانات مواجه بوده است.

نبوی با اشاره به عوامل عقب‌ماندگی و عدم‌پیشرفت اقتصاد ایران تاکنون، ادامه داد: یکی‌ از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد امنیت پایدار در منطقه‌ای است که ایران در آن با چالش‌های زیادی مواجه است و ایران توانسته این امنیت را تأمین کند و مشاهده می‌کنیم امروز کشور نه‌ تنها توانسته امنیت خودش را حفظ کند بلکه به عراق، سوریه و لبنان نیز کمک کرده تا امنیت لازم را به‌دست بیاورند.

این عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اقتصاد دولتی، نفتی، رانتی و ضعیف نیز از دیگر عوامل عدم رشد اقتصاد ایران است.

وی با بیان این‌که یکی‌از راه‌حل‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار این است که بودجه‌های نفت از درآمد نفت مستقل باشد، اظهار کرد: فقدان حکومت قانون نیز از دیگر عوامل عقب‌ماندگی اقتصاد ایران بوده است و قانون یک نرم‌افزار است که اگر اجرا شود روابط نیز، هم‌افزا می‌شود، پس مسئله قانون همچنان بعد از انقلاب تاکنون مشکل کشور بوده است.

نبوی ادامه داد: قوه مقننه آن طور که باید و شاید قوانین حساب شده تصویب و تدوین نمی‌کند درحالی‌که طبع قانون این است که باید پایدار باشد اما در ایران قوانین به سرعت تغییر می‌کنند، این درحالی است که قانون باید منسجم باشد و در تعارض با یکدیگر نباشند، در قوه قضاییه هم این قوانین متعارض ایجاد فساد می‌کند و یکی از ریشه‌های فساد هم به قوانین متعارض برمی‌گردد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: روح قانون است که می‌تواند سبب پیشرفت شود و این قانونی است با این ویژگی‌ها که کاملاً حساب شده باشد به‌ویژه در زمان فعلی که طراحی فناوری و سامانه اطلاعات راحت‌تر شده‌ است.

انتهای پیام

captcha