جمع‌آوری ۱۵ میلیارد تومان زکات در لرستان
کد خبر: 3842451
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
محمدی‌فارسانی خبر داد:

جمع‌آوری ۱۵ میلیارد تومان زکات در لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد لرستان، از تحقق ۸۹ درصدی برنامه زکات در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌‎فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان، دوشنبه، 25 شهریورماه، در جمع خبرنگاران از تحقق ۸۹ درصدی برنامه زکات در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌ شده است.

وی با اشاره به این‌که از مجموع دو هزار و ۸۶۱ روستا در استان لرستان یک هزار ۸۱۷ روستا شرایط پرداخت زکات را دارند، بیان کرد: شورای زکات در روستاها و شهرستان‌های استان به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات زیر نظر کمیته امداد تشکیل‌ شده که هدف آن توسعه و ترویج سنت حسنه پرداخت زکات واجب و زکات مستحبی است.

محمدی با اشاره به همکاری سه هزار و ۳۰۰ عامل افتخاری زکات در لرستان، اظهار کرد: از این تعداد ۳۷۰ مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیای فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا، عامل زکات هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این‌که زکات در دو سرفصل امور محرومان و پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود، گفت: اولویت اول توزیع زکات کمک به محرومان در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک‌های موردی است و در سرفصل پروژه‌های عمرانی احداث، بازسازی، تعمیر و تجهیز مساجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه‌ها با تصویب شورای زکات هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha