اسکان ۲۰ هزار زائر؛ سهم لرستان در اربعین
کد خبر: 3842358
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

اسکان ۲۰ هزار زائر؛ سهم لرستان در اربعین

گروه فرهنگی ــ دبیر ستاد اربعین لرستان با اشاره به این‌که امسال نیز مرز مهران برای زائران استان لرستان اختصاص یافته است، بیان کرد: اسکان و تغذیه ۲۰ هزار زائر، سهم استان لرستان در همایش اربعین حسینی امسال است.

اسکان و تغذیه ۲۰ هزار زائر سهم لرستان در اربعینبه گزارش ایکنا از لرستان، حمید کشکولی، دبیر ستاد اربعین لرستان، ظهر امروز، یک‌شنبه، ۲۴ شهریور در جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، با تأکید بر لزوم همکاری همه جانبه دستگا‌ه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در استان و همچنین در کربلا و نجف، اظهار کرد: با توجه به برداشته شدن ویزا امسال زائران بیشتری در اربعین حضور پیدا می‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که امسال نیز مرز مهران برای زائران لرستانی در اربعین حسینی تعیین شده است، اضافه کرد: اسکان و تغذیه ۲۰ هزار زائر، سهم استان لرستان در همایش اربعین حسینی امسال است به طوری که ۱۰ هزار زائر در مهران،  ۵ هزار در کربلا و ۵ هزار در نجف اشرف خواهد بود.

کشکولی با ذکر این مطلب که یک موکب بزرگ از استان لرستان در مرز مهران مستقر خواهد شد، ادامه داد: طبق بخش‌نامه وزارت کشور در مهران می‌بایست یک زیربنای ثابت مشخص توسط استانداری ایلام برای لرستان مشخص شود اما هنوز مکان آن تعیین نشده است.

دبیر ستاد اربعین لرستان با اشاره به این‌که لرستان استان معین در ایلام است، اضافه کرد: با توجه به مشکلات سیل ماشین‌آلات لرستان مشغول هستند اما این امر سرعت کار ما در اربعین حسینی را کند نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است، اضافه کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان مسئولیت کمیته اجرایی و تبلیغات اسلامی لرستان کمیته فرهنگی را برعهده دارند.

انتهای پیام

captcha