ثبت‌نام ۳۷ موکب در لرستان
کد خبر: 3842347
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

ثبت‌نام ۳۷ موکب در لرستان

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان به ثبت‌نام ۳۷ موکب استان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تاکنون پروانه ۳۴ موکب صادر شده است و پروانه سه موکب دیگر طی روز‌های آینده صادر می‌شود.

ثبت‌نام ۳۷ موکب در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، ظهر امروز، یک‌شنبه، ۲۴ شهریور، در جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی افزایش حضور زائران اربعین حسینی امسال، اظهار کرد: با توجه به این‌که استان لرستان در مسیر استان‌های مرزی قرار دارد امسال حضور زائران در استان لرستان چشمگیر خواهد بود.

وی به ثبت‌نام ۳۷ موکب استان لرستان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تاکنون پروانه ۳۴ موکب صادر شده است و پروانه سه موکب دیگر طی روز‌های آینده صادر می‌شود.

حقی‌پور در خصوص نحوه استقرار موکب‌های لرستان در استان، مهران و عراق گفت: تعداد ۱۲ موکب در لرستان مستقر خواهند شد و ۸ موکب در نجف اشرف برپا می‌شود این در حالی است که ۱۵ موکب لرستان در کربلا و یک موکب در سامرا استقرار می‌یابد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با بیان این‌که این ستاد مسئولیت کمیته اسکان و تغذیه را برعهده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۴۶ هزار نفر به‌صورت روزانه در موکب‌های استان لرستان اسکان پیدا کنند.

وی با ذکر این مطلب که مرغ مورد نیاز موکب‌ها توسط جهاد کشاورزی استان و به قیمت دولتی تهیه شود، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز برنج، حبوبات و روغن مورد نیاز موکب‌ها را به نرخ دولتی تهیه کند این در حالی است که صدور بارنامه‌های وسایل نقلیه موکب‌ها رایگان است.

انتهای پیام

captcha