اربعین؛ نماد عظمت محبان اهل‌بیت(ع) و قدرت‌نمایی شیعه
کد خبر: 3842325
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

اربعین؛ نماد عظمت محبان اهل‌بیت(ع) و قدرت‌نمایی شیعه

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تلاش دشمنان برای برهم زدن و کم اثر کردن تأثیر اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی نماد عظمت محبان اهل‌بیت(ع) و قدرت‌نمایی شیعه است.

اربعین؛ نماد عظمت محبان اهل‌بیت و قدرت‌نمایی شیعهبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ظهر امروز یک‌شنبه، ۲۴ شهریور، در نشست ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: این نشست برای تقسیم وظایف برای کار عظیمی است که در عالم تشیع اتفاق افتاده است.

وی با ذکر این مطلب که اعضای ستاد باید بدانند برای چه شخصیتی خدمت می‌کنند، گفت: خدمت به اربعین خدمت به شخصیتی است که خون خداست و خداوند او را از شعائر دینی قرار داده است پس اگر متوجه باشیم به چه کسی می‌خواهیم خدمت کنیم بسیاری ار مشکلات حل می‌شود‌.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که ما به شخصیتی خدمت می‌کنیم که انسان کامل است و ثواب زیارت او قابل شمارش نیست، اظهار کرد: امام حسین(ع) شخصیتی است که هم هدیه کوچک را می‌بیند و هم نذر بزرگ را می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان به تاریخچه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که پیاده‌روی اربعین از سال ۶۰ هجری شروع شد اما در طول تاریخ محدود بود و چندان جلوه خاصی پیدا نکرده بود، ادامه داد: امروز پیاده‌روی اربعین به‌عنوان بزرگترین اجتماع محبان اهل‌بیت شکل گرفته است و تاثیرگذاری فردی، اجتماعی و عبادی دارد.

اربعین؛ نمادی از جبهه مقاومت اسلامی

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امروز پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و قدرت‌نمایی شیعیان است، اضافه کرد: اربعین نمادی از جبهه مقاومت اسلامی است که به نماد عظمت محبان اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این‌که هر مقدار تأثیرگذاری اربعین بیشتر شود شیطنت دشمنان بیشتر خواهد شد، ادامه داد: آموزش و تبلیغ مهم است و کمیته فرهنگی تلاش کند تا توطئه و شیطنت دشمنان برای بی‌اثر کردن اربعین را از بین ببرد‌.

وی با یادآوری این مطلب که لرستان معبر زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: لرستان در چند سال گذشته عملکرد درخشانی داشته است؛ لذا امسال نیز با انسجام و پشتیبانی اثرگذاری و فعالیت خود را بیشتر کند.

رویکرد نسل جوان به معنویت و نهضت حسینی

نماینده ولی‌فقیه در استان از ویژگی‌های برجسته پیاده‌روی اربعین را حضور نسل جوان برشمرد و گفت: پیام حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین این است رویکرد نسل جوان به معنویت و نهضت حسینی است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تأکید بر این‌که اربعین حرکت فرهنگی برای معرفت‌افزایی است، بیان کرد: در مواکب روحانی مستقر و نماز جماعت اقامه و اعزام مبلغ و روحانیان افزایش پیدا کند این در حالی است که اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی در دو قسمت انجام گیرد یک قسمت آن ارائه برنامه فرهنگی مسیر و قِسم دوم برنامه فرهنگی ثابت باشد کمااینکه مستندسازی کار مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام

captcha