ضرورت تقویت ارزش‌های فرهنگی اربعین
کد خبر: 3842316
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

ضرورت تقویت ارزش‌های فرهنگی اربعین

گروه فرهنگی ــ استاندار لرستان با اشاره به این‌که اربعین دارای ارزش‌های فرهنگی است و برای تقویت آن باید تلاش کرد، افزود: هرکدام از مدیران باید تلاش کنند تا در این قضیه فعال باشد چراکه برخی مدیران با خیرینی ارتباط دارند که می‌توانند آنان را پای کار بیاورند.

همکاری ادارات برای تامین نیازهای ستاد اربعینبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، ظهر امروز، یک‌شنبه ۲۴ شهریور، در جلسه ستاد اربعین لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با تأکید بر لزوم همکاری تمام ادارات جهت بر طرف کردن نیازهای ستاد اربعین استان اظهار کرد: ماحصل کار و نتیجه فعالیت ستاد اربعین به نام استان لرستان ثبت خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که اربعین بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی به نام شیعه است که در تاریخ ثبت شده است، اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع انجام کار گروهی و همکاری همه‌جانبه است چراکه نتیجه کار به‌نام یک ارگان یا دستگاه خاص نیست.

خادمی با اشاره به این‌که معاونان عمرانی هم از مرزها و نحوه فعالیت موکب‌های لرستان بازدید کنند، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد در جلسات تخصصی مطرح و راه‌کارهای آن اندیشیده شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که اربعین دارای ارزش‌های فرهنگی است و برای تقویت آن باید تلاش کرد، افزود: هرکدام از مدیران باید تلاش کند تا در این قضیه فعال باشد چراکه برخی مدیران با خیرین ارتباط دارند که آنان را پای کار بیاورند.

وی با اشاره به این‌که هرکدام از ادارات با گروه‌هایی در ارتباط است، اضافه کرد: ادارات با گروه‌های مرتبط تعامل کنند اگر جایی با مشکل برخورد کردیم دستگاه‌ها باید در قالب رسالت سازمانی ورود پیدا کنند.

خادمی پیاده‌روی اربعین را مشارکت مردمی دانست و افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری نذورات با راهکارهای مختلف در راستای افزایش مشارکت مردم تمام تلاش خود را به کار گیرد.

استاندار لرستان بر لزوم مستندسازی از اقدامات انجام شده در اربعین تأکید کرد و افزود: این مستندسازی به لحاظ تأثیر فرهنگی و ایجاد آمادگی در سنوات آینده تأثیر دارد.

وی افزود: کمیته اجرایی برعهده سپاه لرستان است و انتطار از ادارات این است که کمک کنند و سخت‌گیری نداشته باشند.


انتهای پیام

captcha