سند تربیتی دانشگاه آزاد تدوین شود
کد خبر: 3842176
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
طهرانچی:

سند تربیتی دانشگاه آزاد تدوین شود

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید برای دانشگاه آزاد، سند تربیتی تنطیم و اجرا شود، تأکید کرد: دانشگاه آزاد باید معیار اسلامی داشته باشد.

سند تربیتی دانشگاه آزاد تدوین شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، شامگاه شنبه، 23 شهریورماه، در دومین دوره آموزشی و تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، با اشاره به این‌که در ابتدای انقلاب با جمعیت حدود ۳۵ میلیونی ۱۷۰هزار دانشجو در کشور داشتیم، گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد جمعیت کشور دانشجو است و نباید از این ظرفیت غفلت کنیم زیرا دشمنان در آن طرف مرزهای ایران اسلامی از این فرصت و ظرفیت استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که باید برای دانشگاه آزاد، سند تربیتی تنطیم و اجرا شود، بیان کرد: دانشگاه آزاد باید با معیار اسلامی باشد.

طهرانچی با بیان این‌که رکن و اساس دانشگاه به استاد است و دانشگاه باید ظاهر خود را با سیاست‌‌گذاری صحیح و برنامه‌ریزی حفظ کند، اظهار کرد: در آموزش و پرورش ما از ۱۸ سالگی تربیت تمام می‌شود نادرست است زیرا جوان باید تا ۲۱ سالگی تربیت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: اساتید دانشگاه در تربیت دانشجویان سه نقش دارند و دانشجویان را باید برای آموزش اسلامی و حضور در اجتماع اسلامی و شغلی که با مفاهیم اسلامی همراه است تربیت کنند.

وی با اشاره به این‌که حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی ضروری و لازم است، تأکید کرد: در این زمینه استاد نقش کلیدی داشته و باید با مسائل کشور درگیر شود و فراتر از تعلیم مسئله تربیت است.

انتهای پیام

 

captcha