پرداخت ۲۱۲ میلیارد تومان وام به متقاضیان مشاغل روستایی لرستان
کد خبر: 3842026
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

پرداخت ۲۱۲ میلیارد تومان وام به متقاضیان مشاغل روستایی لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: در دو سال منتهی به ۲۶ مرداد امسال یک هزار و ۱۵۰ طرح با اشتغال چهار هزار و ۹۵۱ نفر برای دریافت وام روستایی به بانک مراجعه کرده و قرارداد بسته‎اند و تاکنون ۲۱۲ میلیارد تومان به این متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت 212 میلیارد تومان وام به متقضایان مشاغل خانگی و روستایی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، شنبه، 23 شهریورماه، در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اهمیت رونق مشاغل خانگی به‌دلیل ارزانی، خطر کم و نیاز به سرمایه نسبتاً کم، طی دو سال گذشته عمده تمرکز استان در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در رابطه با حمایت از این مشاغل و البته اشتغال روستایی بوده است.

وی افزود: در این راستا در سال 96 با صدور یک هزار و 971 مجوز ایجاد مشاغل خانگی چهار میلیارد و 700 میلیون تومان وام به متقاضیان پرداخت و ۹۲۴ فرصت شغلی ایجاد شد.

آشتاب با اشاره به افزایش این رقم در سال گذشته به ۱۹ میلیارد تومان و فراهم شدن زمینه ایجاد اشتغال برای سه هزار و 329 نفر، اظهار کرد: همچنین در دو سال منتهی به 26 مرداد امسال یک هزار و 150 طرح با اشتغال چهار هزار و 951 نفر برای دریافت وام روستایی به بانک مراجعه کرده و قرارداد بسته‎اند و تاکنون ۲۱۲ میلیارد تومان به این متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کاه و رفاه اجتماعی استان لرستان، گفت: در این مدت یک هزار و 997 طرح اشتغال‌زایی مددجویان نهادهای حمایتی استان با دو هزار و 368 فرصت شغلی، مصوب شده، که تاکنون متقاضیان این طرح‌ها موفق به دریافت ۷۰ میلیارد تومان وام شده‌اند.

انتهای پیام

captcha