واقعیت‌های فرهنگ عاشورا به مردم منتقل شود
کد خبر: 3839941
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

واقعیت‌های فرهنگ عاشورا به مردم منتقل شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که نگرانی ما آن است که فرهنگ عاشورایی آن‌طور که باید و شاید خوب بیان نشود، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید از تحریف ارزش‌ها جلوگیری کند و فرهنگ عاشورایی واقعیت‌هایی دارد که باید درست به مردم منتقل شوند تا تأثیرگذار باشند.

واقعیت‌های فرهنگ عاشواریی  به مردم منتقل شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه‌شنبه، دوازدهم شهریور در نشست بررسی تأثیر نهضت عاشورایی در هشت سال دفاع مقدس که در سالن جلسات اداره‌کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: آزادگی، ایمان، جوانمردی، خستگی‌ناپذیری، گذشت، عرفان، عزت و پایداری در واقعه عاشورا موج می‌زند.

وی با بیان این‌که امام صادق(ع) به نقل از پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: «شهید شدن اباعبدالله‌الحسین(ع) یک حرارت و یک شعله‌ای در دل مؤمنین ایجاد می‌کند»، افزود: نگرانی ما آن است که فرهنگ عاشورایی آن‌طور که باید و شاید خوب بیان نشود.

ناصرپور ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید از تحریف ارزش‌ها جلوگیری کند و فرهنگ عاشورایی واقعیت‌هایی دارد که باید درست به مردم منتقل شوند تا تأثیرگذار باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با استناد به سخن امام راحل(ره) که فرمودند: «اگر سیدالشهدا(ع) نبود این نهضت هم پیش نمی‌رفت»، گفت: منبرها و محراب‌ها محضر سیدالشهدا(ع) است.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند: «شما ببینید این نصف روز حادثه کربلا چه‌قدر در تاریخ ما برکت داشته و تا امروز هم زنده و الهام‌بخش است و این در انقلاب و گذشته محسوس بوده است.

ناصرپور گفت: اگر نخواهیم هشت سال جنگ خودمان را با آن هشت، نه ساعت عاشورای امام حسین(ع) مقایسه کنیم یا آن‌را خیلی درخشان‌تر بدانیم، حادثه‌ای را در تاریخ نمی‌شناسم که با فداکاری آن نصفه روز قابل مقایسه باشد همه چیز کوچک‌تر از آن است و انقلاب اسلامی ما نیز قطره‌ای از آن دریاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: عمق انقلاب اسلامی ما وقتی بیشتر خواهد شد که به فرهنگ عاشورایی نزدیک شود.

وی با بیان اینکه کربلا به انسان سبک خوب زیستن را آموخت، ابراز کرد: اباعبدالله‌الحسین(ع) سبک زندگی جوانمردانه و با حریت انسانی را به ما آموخت و این از زیبایی‌های کربلاست.

ناصر‌‌پور افزود: اباعبدالله‌الحسین(ع) با نثار خون خود و با نمایش اوج ایثار، گذشت، عرفان و تلاش در راه خدا، دین خدا را زنده کرد و ما نیز با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورایی دین خدا را در قرن ۲۱ احیا کردیم و در جبهه‌های ما هم عین همان چه که در کربلا در آن هشت نه ساعت اتفاق افتاده در لحظه لحظه‌های دفاع مقدس قابل رؤیت است.

وی با بیان این‌که همه انقلاب‌ها از جمله انقلاب روسیه با وسعت و جمعیت بالا و انقلاب فرانسه با وسعتی به اندازه اروپا رخ داد، گفت: واقعه کربلا به‌ لحاظ انسانی و جغرافیایی کوچک است و درکنار فرات در یک چند ضلعی چند کیلومتری با 72 نفر عضو اتفاق افتاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مهاتما گاندی به مردم هند خطاب می‌کند که اگر می‌خواهید انقلاب شما به سرانجام خوبی برسد باید به حسین بن علی(ع) تأسی کنید.

انتهای پیام

captcha