بالا رفتن سن ازدواج در کشور/ خانواده‌ها سخت‌گیری نکنند
کد خبر: 3839638
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

بالا رفتن سن ازدواج در کشور/ خانواده‌ها سخت‌گیری نکنند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف لرستان، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، کسب روزی حلال و ازدواج را از ارزش‌های دین ذکر کرد و گفت: متأسفانه سن ازدواج در کشور بالاست، در حالی‌که اگر خانواده‌ها نسبت به این امر سخت‌گیری نکنند و سطح توقعات خیلی بالا نباشد با تشکیل خانواده و ازدواج بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

طباطبایی لبیک یا حسینبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، عصر دوشنبه، یازدهم شهریورماه، در همایش «لبیک یا حسین(ع)» که در بقعه امامزاده جعفر(ع) بروجرد برگزار شد، گفت: ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا می‌گذرد و مؤمنان با شور و شعور و حرارت بیشتر به عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که یکی‌از ویژگی‌های مؤمن این است که با ذکر حسین دلش می‌شکند، بیان کرد: طبق گفته امام راحل(ره) «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است».

طباطبایی تصریح کرد: ما باید بدانیم این مراسمی که در محرم و صفر برگزار می‌شود چه پیامی برای ما دارد؟ آیا سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند که ما این مجالس را برگزار کنیم؟ فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) چه بود؟

مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) احیای ارزش‌های اسلامی بود، او وقتی دید ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها تبدیل به ارزش شده است، قیام کرد.

وی با بیان این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) وقتی دید اسلام در خطر است و ارزش‌های اسلامی یکی یکی به دست فراموشی سپرده می‌شود سکوت نکرد و قیام کرد، گفت: این حرکت سیدالشهدا(ع) برای ما پیام دارد و آن پیام آن این است که اگر مسلمانان دیدند که به حق عمل نمی‌شود، باید قیام کنند؛ لذا مسلمانی‌ که ببیند ارزش‌های اسلامی یکی یکی از بین می‌رود و به فراموشی سپرده می‌شود و چیزهای دیگر ارزش می‌شود نباید ساکت بنشیند.

طباطبایی با اشاره به برخی ارزش‌ها در اسلام، بیان کرد: یکی‌ از ارزش‌های ما نماز است، اولین چیزی که فردای قیامت از انسان سؤال می‌شود نماز است، در جامعه اسلامی ارزش این است که وقتی مسلمانان صدای «الله‌اکبر» اذان را شنیدند همه به سمت مسجد حرکت کنند.

مدیرکل اوقاف لرستان، امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از ارزش‌های دین مبین اسلام دانست و افزود: تمام واجبات به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است، اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود سایر موارد دیگر هم انجام نمی‌شود؛ چراکه امر به معروف و نهی از منکر باعث اصلاح جامعه می‌شود.

وی حجاب را از دیگر ارزش‌های دین دانست و گفت: اگر حجاب و عفاف در جامعه حکم‌فرما شود اولین ثمره‌ای که دارد به خانواده‌ها برمی‌گردد؛ چراکه باعث آرامش خانواده‌ها خواهد شد.

طباطبایی کسب روزی حلال و ازدواج را از دیگر ارزش‌ها بیان کرد و افزود: متأسفانه سن ازدواج در کشور بالاست و با تأخیر انجام می‌شود، در حالی‌که اگر خانواده‌ها نسبت به این امر سخت‌گیری نکنند و سطح توقعات خیلی بالا نباشد با تشکیل خانواده و ازدواج و کسب روزی حلال بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha