۱۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های کشور نگهداری می‌شوند
کد خبر: 3837476
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
عضو مجمع خیرین کشور مطرح کرد:

۱۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های کشور نگهداری می‌شوند

گروه فرهنگی ــ عضو مجمع خیرین کشور با اشاره به فعالیت ۳۴ مرکز شیرخوارگاه در سطح کشور اظهار کرد: تعداد ۱۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های کشور نگهداری می‌‌شوند.

۱۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های کشور نگهداری می‌شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، پرویز زارعی، عضو مجمع خیرین کشور، یکشنبه سوم شهریور، در مراسم آغاز ساخت مرکز شیرخوارگاه فرشتگان لرستان، اظهارکرد: بهزیستی دارای چهار گروه هدف بانوان، سالمندان، معلولان و کودکان است.

وی با ذکر این مطلب که مجمع خیرین کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: شیرخوارگاه مکانی دولتی است و به دو دلیل فرزندخواندگی و نسب فرزند که این دو مورد کاملا محرمانه هستند نمی‌توان این مکان را به بخش خصوصی واگذار کرد.

زارعی با اشاره به این‌که کشور ما استعداد کار خیر را دارد، ادامه داد: از ظرفیت خیرین قوم لر باید بهتر و بیشتر استفاده شود.

عضو مجمع خیرین کشور مهم‌ترین علت بی سرپرستی کودکان در دنیا ایدز است اما در ایران اعتیاد است، اضافه کرد: هدف بر این است که بخشی از بار سنگین مسائل اجتماعی که بر دوش بهزیستی گذاشته شده برداشته شود.

وی با ذکر این مطلب که در کشور ۶۰۰ مرکز نگهداری کودک داریم، ادامه داد: تعداد ۱۰ هزار کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند این در حالی است که ۳۴ شیرخوارگاه در سطح کشور فعالیت دارند و ۱۵۰۰ کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند و فرزندان در این مراکز با حکم قضایی وارد و با حکم قضایی خارج می‌شوند‌.

انتهای پیام

captcha