مقاومت هزینه کمتری نسبت به سازش دارد
کد خبر: 3837064
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

مقاومت هزینه کمتری نسبت به سازش دارد

گروه فرهنگی ـ تئوریسین مسائل سیاسی با تأکید بر لزوم گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه سازش است.

مقاومت هزینه کمتری نسبت به سازش داردامیرعلی‌حیدر امیری، مدرس اقتصاد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب» از مباحثی است که رهبری با دید کامل آن را نوشته و روزها روی آن وقت گذاشته و معظم‌له به منابع زیادی استناد کرده است.

وی با ذکر این مطلب که بیانیه «گام دوم انقلاب»، چراغ راه و نقشه راه در ادامه انقلاب است، اضافه کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب» باید گفتمان‌سازی شود که در تعریف گفتمان باید گفت که امروز راهیان نور و اربعین به گفتمان در جامعه تبدیل شده است.

به داد و بیدادهای توخالی ترامپ توجه نکنیم

امیری با اشاره به این‌که حقایقی که منجر به انقلاب شد در این بیانیه مطرح شده است، اضافه کرد: این‌که غرب فرو ریخته و باید جامعه بداند آمریکا و غرب رو به احتضار است مردم به داد و بیدادهای توخالی ترامپ توجه نکنند.

این تئوریسین مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که انقلاب را جوانان انجام دادند، اظهار کرد: برای چهل ساله دوم نیاز به جوانان به‌عنوان موتور محرکه انقلاب داریم و جوانان مورد تأکید مقام معظم رهبری در چهل ساله دوم انقلاب هستند.

این مدرس اقتصاد با اشاره به این‌که رهبری بیانیه «گام دوم انقلاب» را بعد از ۲۲ بهمن منتشر کردند، ادامه داد: جریان مذاکره و مقاومت در برابر هم قرار دارد کمااین‌که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.

وی با ذکر این مطلب که در عصر حاضر عمده انقلاب‌ها از مسیر خارج شده است، اضافه کرد: هیچ انقلابی چهل سال نتوانست مقاومت کند اما انقلاب اسلامی ایران بعد از چهل سال هنوز از مسیر خود خارج نشده است.

الگوگیری کشورها از بیانیه گام دوم انقلاب

امیری با اشاره به این‌که بسیاری از کشورها از انقلاب ما الگو می‌گیرند و قطعاً بیانیه گام دوم انقلاب در آینده به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل خواهد شد، ادامه داد: در حوزه اهمیت جغرافیایی ایران باید به نقش استراتژیک تنگه هرمز اشاره کرد به طوری که ۲۵ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز می‌گذرد که این امر نشان از موقعیت سوق‌الجیشی ایران اسلامی دارد.

این تئوریسین مسائل سیاسی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی در دوردست‌ها آمریکا و اروپا را تحت تأثیر قرار دهد که نشانه آن گرایش شهروندان غربی به اسلام است، اضافه کرد: امروز آنچه غرب را مورد تهدید قرار داده است تفکر و ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان برای جلوگیری از نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران بدلی از اسلام و اسلام افراطی را در قالب داعش ارائه داد.

این مدرس اقتصاد مقاومتی با اشاره به این‌که غرب هرگز دشمنی خود را با ایران تمام نخواهد کرد، ادامه داد: دستاورد انقلاب استقلال واقعی کشور است و استقلال کشور ما عامل اصلی دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران است.

برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه

وی با ذکر این مطلب که امروز چالش آمریکا بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مجاهدان فلسطینی است، اضافه کرد: در جنوب لبنان گروه حزب الله اسرائیل را تهدید می‌کند امروز ایران در سوریه حضور دارد در سوریه به تمثال رهبری در زینبیه دمشق احترام می‌کنند.

امیری با اشاره به این‌که اسرائیل در محاصره قرار گرفته است، اضافه کرد: اسرائیل از ناحیه جنوب لبنان، جولان در محاصره قرار گرفته است و گلوگاه اسرائیل در اختیار جمهوری اسلامی ایران است در نقطه صفر مرزی اسرائیل پرچم ایران و حزب‌الله برافراشته است و این اوج اقتدار ایران اسلامی است.

راهپیمایی اربعین از دمشق تا کربلا

این تئوریسین مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که راهپیمایی اربعین در آینده از دمشق به کربلا خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا فکر می‌کرد که با یک چند ایرانی خود فروخته و چند بالگرد می‌تواند بر جمهوری اسلامی ایران غلبه پیدا کند امروز برای مقابله سیاسی با ایران خود را محتاج به ائتلاف با چند کشور مرعوب می‌داند.

انتهای پیام

captcha