رشد ۷۴ درصدی شرکت‌کنندگان کوهدشتی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»
کد خبر: 3836457
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

رشد ۷۴ درصدی شرکت‌کنندگان کوهدشتی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از رشد ۷۴ درصدی شرکت‌کنندگان کوهدشتی در جشنواره «کتابخوانی رضوی» در مقایسه با سال قبل خبر داد.

رشد 74 درصدی شرکت‌کنندگان کوهدشتی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»به گزارش ایکنا از لرستان، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره «کتابخوانی رضوی» ویژه منتخبان شهرستان کوهدشت سه‎شنبه، بیست و نهم مرداد در سالن امید‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.

در این مراسم، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، گفت: این جشنواره با هدف ترویج کتابخوانی و دعوت به مطالعه زندگانی ائمه اطهار(ع)، به دو صورت آنلاین و مکتوب در بخش‌های مختلف از جمله پویش کتابخوان مجازی، نقاشی، چهارگزینه‌ای ویژه سنین مختلف در استان لرستان برگزار شد.

وی ضمن اعلام رشد 74 درصدی شرکت‌کنندگان در این دوره جشنواره نسبت به دوره قبل در کوهدشت، اضافه کرد: یکی‌ از اهداف برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره رضوی به‌صورت شهرستانی، عدم تمرکز در مرکز استان بوده تا انگیزه مضاعفی جهت شرکت هر چه بیشتر عموم مردم سایر شهرستان‌های استان در دوره‌های آتی جشنواره رضوی و سایر برنامه‌های فرهنگی، ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت نیز در این مراسم از برگزای آیین اختتامیه به‌صورت شهرستانی تقدیر کرد و گفت: کتاب، حافظ اندیشه و میراث فرهنگی هر جامعه‌ای است و یک جامعه با علم و فضیلت زنده خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی‌ از اقدامات قابل تقدیر در آشنایی عموم مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان با سیره اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) است که هر ساله با جدیت و در بخش‌های متنوع برگزار می‌شود و امیدوارم این برنامه در آینده نیز با برنامه‌ریزی مناسب از رونق بیشتری برخوردار باشد.

امام جمعه کوهدشت، تأمین رزق فکری عموم افراد جامعه را وظیفه همه متولیان فرهنگ دانست و اهتمام بیشتر مسئولان را در این زمینه خواستار شد.

معرفی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در کوهدشت

در این جشنواره که در بخش‌های متنوعی برگزار شد، در بخش نقاشی کودک سیده فاطمه موسوی، در بخش چهارگزینه‌ای نوجوان محمدرضا رحمانی و رضا شهابی، در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال محمد متولی، محمد محمودوند و لیلا مرادیان، در بخش پویش نوجوان احمدرضا رحمتی، در بخش نقاشی نوجوان ثنا کوشکی و در بخش پویش بزرگسال باقر رجبی تجلیل شدند.

انتهای پیام

captcha