۳۲ نقطه و شهر لرستان میزبان شهدای گمنام است
کد خبر: 3835474
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

۳۲ نقطه و شهر لرستان میزبان شهدای گمنام است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته ۱۰۳ شهید گمنام در ۳۲ نقطه از لرستان تدفین شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۷ نقطه دارای یادمان، در ۱۱ نقطه یادمان‌ها در دست طراحی و اقدام بوده و چهار نقطه یادمان ندارند.

دفن 103 شهید گمنام در 32 نقطه لرستانحجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‍‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته 103 شهید گمنام در 32 نقطه از استان لرستان تدفین شده‌اند، گفت: از این تعداد 17 نقطه دارای یادمان هستند و در 11 نقطه یادمان‌ها در دست طراحی و اقدام هستند.

وی با اشاره به این‌که چهار نقطه از محل‌های تدفین شهدای گمنام در استان لرستان هنوز یادمان ندارند، عنوان کرد: شهرداری‌های برخی از شهرها خوب پای کار آمدند و امامزاده‌های عشق ما را ساختند که اکنون به نمادی برای آن شهرها تبدیل شده است.

ناصرپور با بیان این‌که در ادامه راه خود در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان دو مشکل اساسی داریم، اظهار کرد: اول اینکه با نگاه به ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و گردشگری مذهبی به دغدغه‌ای برای مسئولان تبدیل نشده است و دوم اعتبار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ادامه داد: اگر مسئولی دلش برای نظام و ارزش‌های انقلابی و دفاع‌مقدس بسوزد و بداند که این مراکز فرهنگی در پایداری امنیت ملی بیشترین تأثیر را می‌تواند داشته باشد و می‎تواند در جنگ نرم امروز بیشترین مقابله را داشته باشد، این مسئول دغدغه‌مند است.

انتهای پیام

captcha