لزوم استفاده از روش‌های مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در کودکان
کد خبر: 3831484
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

لزوم استفاده از روش‌های مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در کودکان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس‌کل دادگستری لرستان، بر لزوم استفاده از روش‌های مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در کودکان تأکید کرد و گفت: در قالب داستان و آموزش‌های عملی، قرآن را به کودکان تفهیم کنیم؛ چراکه اگر قرآن را در دوره کودکی آموزش دهیم، آن کودک در دوره بزرگسالی به تعلیمات قرآن اهمیت می‌دهد.

بدبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌ کل دادگستری لرستان، امروز چهارشنبه، نهم مرداد در آیین افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضایی لرستان، اظهار کرد: هدف برگزاری مسابقات افزایش انگیزه کار، خدمت به مردم، ابتکار در عمل و بهره‌وری بیشتر کارکنان است.

وی با ذکر این مطلب که کسی‌ که اعتقاد دینی مستحکم و ایمان به تعالیم دینی دارد باید در خدمت کردن به مردم پیشقدم باشد، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که جلسات قرآن وجود داشته باشد اما خدمت‌رسانی به مردم کم باشد باید دانست که مفاهیم قرآن در آن جامعه خوبی درک نشده است.

بدری با اشاره به این‌که کسی‌که با تعالیم دین سر و کار دارد انگیزه مضاعفی برای خدمت به مردم دارد، ادامه داد: در مقابل سخن حق هر موجودی خشوع دارد و در مقابل قرآن سخت‌ترین اشیا تسلیم هستند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر این‌که کسی‌که اعتقاد به حساب قیامت دارد در حساب دنیوی احتیاط می‌کند، ادامه داد: در جامعه‌ای که توجه با مفاهیم قرآن کم شود آمار و جرم و ناهنجاری‌ها افزایش می‌یابد.

وی با ذکر این مطلب که باید مفاهیم قرآن را جدی بگیریم، ادامه داد: مؤسسات قرآنی و صدا و سیما باید فرهنگ‌سازی قرآنی را از دوران کودکی آغاز کنند؛ چراکه دوره کودکی باید تعالیم قرآن را مجسم کنیم.

در قالب آموزش‌های عملی، قرآن را به کودکان تفهیم کنیم

بدری بر لزوم استفاده از روش‌های مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در کودکان تأکید کرد و یادآور شد: در قالب داستان و آموزش‌های عملی، قرآن را به کودکان تفهیم کنیم؛ چراکه اگر قرآن را در دوره کودکی آموزش دهیم، آن کودک در دوره بزرگسالی به تعلیمات قرآن اهمیت می‌دهد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر این‌که در مجموعه دستگاه قضا کار سنگین است و ما همیشه نیاز به مراقبت داریم، بیان کرد: باید تعالیم دینی را در ذهن مرور کنیم. کسی‌که در پُست خود خیانت می‌کند و سوءاستفاده مالی می‌کند هر چند از ظاهر متدین باشد، فرد نمونه‌ نفاق است کمااینکه شاهد هستیم برخی افراد از فرصت‌ها برای منافع شخصی استفاده می‌کنند این در حالی‌است که امانت‌داری شاخصه مدیر حکومت اسلامی است.

انتهای پیام

captcha