500 کانون مساجد گیلان؛ مجری طرح اوقات فراغت
کد خبر: 3829243
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

500 کانون مساجد گیلان؛ مجری طرح اوقات فراغت

گروه اجتماعی - مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 917 کانون در مساجد شهری و روستایی استان فعال است، گفت: در تابستان امسال 500 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد استان با محوریت آموزش‌ قرآن و احکام برپا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر 917 کانون در مساجد شهری و روستایی هر 16 شهرستان استان فعال است،‌ اظهار کرد: 60 درصد کانون‌های مساجد گیلان روستایی هستند.

وی از ثبت‌نام بالغ بر 46 هزار نفر در سامانه «بچه‌های مسجد» در گیلان خبر داد و افزود: در تابستان امسال 500 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد استان با محوریت آموزش‌ قرآن و احکام برپا شده است.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با تاکید بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، نقش مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق این امر را یادآور شد و تصریح کرد: استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب توانمندسازی جوانان و نوجوانان می‌شود.

این کارشناس دینی اوقات فراغت را فرصتی مناسب جهت تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی و علمی و فرهنگی دانش‌آموزان دانست و گفت: باید از فرصت حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد استفاده و برنامه‌های جذاب، نوآور و مفرح با بهره‌گیری از فضای معنوی مساجد برای آنان اجرا کنیم.

وی غنی‌سازی اوقات ارزشمند نوجوانان و جوانان، توانمندسازی اعضای کانون‌ها، ایجاد حلقه‌های انسجام در بین نوجوانان و جوانان جهت آشنایی و تشریک مساعی در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی در طول سال با محوریت مساجد و شناسایی افراد مستعد و متخصص جهت جذب به عنوان اعضای فعال کانون‌های را از جمله اهداف برنامه‌های اوقات فراغت دانست.

رضوانی‌نژاد برپایی کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: 850 مربی با بیش از یک‌هزار و 250 فعالیت در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه امسال برای بیش‌ از 32 هزار و 500 نفر در مقاطع سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان جهت شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد:‌ این برنامه‌ها با محوریت تامین و آموزش محتوا بر مبنای قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی افراد تحت پوشش در مسائل فرهنگی و اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی، جهادی و امور خیریه، هنرآموزی و هنروری، اجرای مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی و برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و فرهنگی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha