برگزاری نشست مشترک قرآنیان عراق و اتحادیه موسسات قرآنی
کد خبر: 3829089
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

برگزاری نشست مشترک قرآنیان عراق و اتحادیه موسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست مشترک هیئت قرآنی استان بصره عراق با مدیران اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور صبح امروز در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک هیئت قرآنی عراق و اتحادیه موسسات قرآنیبه گزارش ایکنا؛ هیئتی از فعالان قرآنی بخش مردمی استان بصره عراق که طی روزهای گذشته در ایران حضور یافته‌اند، صبح امروز، 31 تیرماه، نشست هم‌اندیشی مشترکی را با مدیران اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار کردند.
در ابتدای این جلسه که در سالن جلسات سازمان دارالقرآن‌ الکریم برگزار شد، ‌رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور پس از خیرمقدم به مهمانان، توضیحاتی درباره مأموریت‌های اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، اهدافی که این تشکل دنبال می‌کند و همچنین تعداد موسسات و خانه‌های قرآنی تحت پوشش این اتحادیه نکاتی را بیان کرد.

قربانی همچنین به بیان پیشنهاداتی برای آغاز همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک پرداخت و گفت: یکی از زمینه‌های همکاری مشترک تشکیل موکب‌های قرآنی به ویژه در اربعین است، با استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی ایران و همچنین فعالیت‌های مردمی استان بصره می‌توان اقداماتی را انجام داد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست به بیان ظرفیت‌های قرآنی کشور که با محوریت موسسات انجام می‌شود، ‌پرداخت و در ادامه برخی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور را معرفی کرد. بحث در مورد ظرفیت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن و استفاده از این ظرفیت، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که در آن به رسانه‌های متعددی که صرفاً به تولید و انتشار اخبار و رویدادهای قرآنی می‌پردازند، اشاره شد.

رحیم قربانی، همچنین بر آمادگی این اتحادیه برای برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مدیریتی، حفظ قرآن، ‌آموزش عمومی، مربیگری و ... تأکید کرد.

در ادامه این نشست شیخ عدنان صالح، سرپرست هیئت قرآنی استان بصره ضمن تقدیر از میزبانی اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ایران از این نشست،‌ به آشنایی خود با فعالیت‌های قرآنی و خاطراتی که 25 سال قبل پس از دیدار با «عباس سلیمی» و «معتز آقایی» برای او شکل گرفته است، اشاره کرد. وی گفت: از همان روز به خودجوش بودن فعالیت‌های قرآنی در ایران پی‌برده‌ام و بر همین اساس اعتقاد دارم می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت نسبت به تبادل تجربیات استفاده کنیم و تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه یکی از برجسته‌ترین نکات فعالیت‌های قرآنی ایران را حاکمیت اسلامی و حضور و پیشتازی ولی فقیه در امور قرآنی عنوان کرد و گفت: نکته مثبت این توفیق در ایران به واسطه حضور فعال ولی فقیه در برنامه‌های قرآنی و نظارت بر کارهاست که باعث شده تا یکپارچگی در عرصه فعالیت‌های قرآنی به وجود بیاید.
سرپرست هیئت قرآنی استان بصره اظهار کرد: در عراق، اما به خاطر تعدد احزاب چنین مزایایی وجود ندارد و ما صرفاً از حمایت‌های آیت‌الله العظمی سیستانی و دفاتر ایشان بهره‌منده هستیم. حضور هیئت قرآنی بصره در ایران بهانه‌ای است تا بتوانیم با نزدیک شدن به برنامه‌های قرآنی ایران خودمان را از نظر تبادل تجربیات و فعالیت‌هایی که می‌‌توانیم داشته باشیم،‌ بهره‌منده کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، تعدادی از قاریان حاضر در هیئت قرآنی استان بصره و قاریان ایرانی به تلاوت‌ آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند. در ادامه و با توجه به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم از این نشست، به ظرفیت‌های این سازمان اشاره شد و چهره‌های قرآنی فعال که در این سازمان حضور دارند نیز معرفی شدند.

در بخش دیگری از این نشست از محل نظارت بر چاپ قرآن که در معاونت نظارت بر چاپ سازمان دارالقرآن‌ الکریم مستقر است، بازدید به عمل آمد. در این بخش احمد حاجی شریف، معاون نظارت بر چاپ قرآن سازمان دارالقرآن، نکاتی پیرامون روند کار تصحیح قرآن و فرایند چاپ و ... بیان کرد.

این گروه از فعالان قرآنی، روز گذشته در محل خبرگزاری ایکنا حضور یافتند. گزارش تصویری این بازدید را اینجا ببینید.

انتهای پیام 

captcha