حرکت در مسیر خودسازی و تمدن‌سازی مورد توجه ائمه جمعه باشد
کد خبر: 3828969
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان:

حرکت در مسیر خودسازی و تمدن‌سازی مورد توجه ائمه جمعه باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدزاده بیان کرد: امروز آنچه باید مد نظر ائمه جمعه استان و کشور باشد، حرکت در مسیر خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه مصادف با پنجم مردادماه، نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه شهرستان‌های استان خوزستان با مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان و معاونان این مرکز برگزار شد.
مدیرکل صداو‌سیمای مرکز خوزستان، 30 تیرماه در این نشست گفت: تعامل روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه استان با صداوسیما و دیگر رسانه‌ها برای رساندن پیام‌های شیوا و شیرین دین مبین اسلام و تزریق به اقشار مختلف جامعه لازم و ضروری است.
رحیمی افزود: تلاش ما در واحدهای مختلف خبر، صدا، سیما و فضای مجازی، ساخت برنامه‌های پرمحتوا و جذاب در راستای تقویت فرهنگ دینی جامعه است.
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدزاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان نیز در این نشست گفت: عدد 40 در فرهنگ دینی ما بسیار مقدس است، چراکه این عدد یکی از نمادها و علائم پویایی است؛ نمونه‌ای از این نشانه، 40 سالگی انقلاب پویا و بالنده ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: انقلابی که پیش از پیروزی‌اش شاید به تصور بسیاری از جامعه‌شناسان غرب همچون انقلاب‌هایی که پیش از رسیدن به 40 سالگی به افول می‌رسیدند، بسیاری از غربی‌ها و غرب‌گرا‌ها منتظر افولش بودند؛ اما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سال 96 همزمان با آغاز سال جدید فرمودند، انقلاب جمهوری اسلامی ایران نه تنها به افول نمی‌رسد بلکه 40 سالگی آغاز دوران بالندگی این انقلاب است و امروز همه جهان شاهد این بالندگی است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان بیان کرد: امروز آنچه باید مد نظر ائمه جمعه استان و کشور باشد، حرکت در مسیر خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.
محمدزاده ادامه داد: اجرای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب برای ولی امر مسلمین جهان و دلسوزان اسلام و انقلاب بسیار مهم است؛ ما نقش هنر و هنرمندان مجموعه صداوسیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای توجه بیشتر جامعه به این بیانیه اساسی می‌دانیم.
وی گفت: برنامه‌سازی‌ها باید به‌گونه‌ای مؤثر باشد که این بیانیه جزء ملزومات فراموش نشدنی برای همه ما و سند مطالعاتی خانواده‌ها و ماندگاری آن در اذهان عموم باشد.
حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha