شیعه در هر عصری دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز است
کد خبر: 3828963
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

شیعه در هر عصری دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز است

گروه معارف ــ مدیر مؤسسه طلیعه ظهور گفت: شیعه در هر عصری دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز است و یک لحظه حتی به قیمت تکه تکه شدنش از وظیفه‌اش عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی، مدیر مؤسسه طلیعه ظهور، شب گذشته، ۳۰ تیرماه در بیست‌وششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب در مهدیه مصلی شهرکرد برپا شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به جامعه ایمانی دستور می‌دهد تا همه توان خود را در جنگ با دشمنان خدا و قرآن که در واقع دشمنان خودشان نیز هستند، به‌کار گیرند.

وی افزود: این جمله دو نکته دارد یکی اینکه تا جایی که توان دارید تلاش کنید و نکته دوم اینکه این تلاش را تا جایی ادامه دهید که دشمنان خدا از شما در قلبشان احساس ترس و وحشت داشته باشند که این رفتار دستور خداوند به جامعه ایمانی است و شرط رسیدن به عزت، قوت و برکت عمل به این دستور است.

کارشناس مهدویت تصریح کرد: امام خمینی(ره) تربیت شده مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است که با جهت‌گیری‌های قرآنی رهبری و سکان‌داری جامعه دینی را آغاز کردند، همچنین قوت جامعه ایمانی را چنان تقویت کردند که از توانمندی‌های نظامی ما به دل و قلب دشمن وحشت بیفتد.

حیدری‌کاشانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز این ریل‌گذاری امام را بسیار پرشتاب‌تر و قوی‌تر ادامه دادند و اکنون باید دقت شود در مسیر توانمندسازی به جامعه‌ اسلامی که قرار است زمینه‌ساز ظهور امام مهدی(عج) شود چه حرکت پرتوانی را طی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: گام اول انقلاب شرط شکران نعمت است یعنی هر کس با هر هنری که دارد باید از نعمات الهی از جمله نعمت داشتن حکومت اسلامی شیعه مستقل را شکر کند.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور ادامه افزود: به یمن وجود انقلاب، فرهنگ تشیع برای اولین بار در کشور ایجاد شده است و باید توجه شود که در دوران حکومت کدام پادشاه گذشته حکومت قرآن، عترت و فرهنگ تشیع اجرا شده است؟ ایجاد چنین حکومتی هزینه‌های گزافی دارد که ملت ایران با ضعامت امام خمینی(ره) این هزینه را به جان خرید، حکومت شاهنشاهی را در هم شکست و فرهنگ تشیع در کشور صاحب خانه شد.

دشمن‌شناسی رمز پیروزی و استقامت است
‌حیدری‌کاشانی با بیان اینکه رمز پیروزی و استقامت دشمن شناسی است، اظهار کرد: دشمنان به هیچ عنوان نمی‌خواهند شاهد قرار و استقرار جامعه اسلامی حتی در سطح پایین باشند در همین جهت جنگ هشت ساله را به کشور تحمیل کردند اما ملت ایران با دست خالی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور اشغال شود.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور به حکومت احمدشاه قاجار اشاره کرد و گفت: زمانی که رهبر جامعه طبق ملاک‌های قرآن و عترت انتخاب نشود، پیرو مکتب حسینی نباشد و از صلابت و شجاعت حسینی برخوردار نباشد کار کشور تمام است مانند یک صد سال گذشته که تمام اراضی موجود ایران به اشغال شوروی و بریتانیای کبیر درآمده بود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شیعه در هر عصری دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز است و یک لحظه حتی به قیمت تکه‌تکه شدنش از وظیفه‌اش عقب نشینی نمی‌کند.

‌حیدری‌کاشانی به خباثت‌های دولت انگلیس اشاره کرد و گفت: کشور انگلیس قتل‌عام خاموشی را به کشور تحمیل کرد که طبق تخمین تاریخ‌نگارانه خارجی جمعیت ۴ تا ۹ میلیون نفر از جمعیت‌ ۲۰ میلیونی ایران با این نقشه قحطی نان قتل‌عام شدند که فیلم سینمایی «یتیم‌خانه» مصداق همین نقشه خبیث است، لذا خیلی‌ها معتقدند باید روزی را به نام انزجار ملت ایران ‌مقابل انگلیس نام‌گذاری کرد.

وی گفت: همه ما مدیون قطره قطره خون شهدای مدافع حرم در هرکشوری اعم از افغانستان، پاکستان و... هستیم و امروزه از ۷۰ کشور جهان شهید مدافع حرم در پای مکتب ولایت داریم.

‌حیدری‌کاشانی به تأکید مقام معظم رهبری در گسترش «جامعة‌المصطفی(ص)» در سوریه اشاره کرد و افزود: جامعة‌المصطفی(ص) بزرگترین دانشگاه حوزه شیعی تمام عیار انقلابی در جهان است، حوزه علمیه نجف از تربیت طلبه انقلابی مهدوی ناتوان است و علم و حکمت الهی در این حوزه جامعة‌المصطفی(ص) تدریس می‌شود نه در حوزه نجف، امروز در ۱۲۰ کشور جهان طلبه تربیت می‌شوند اما چند نفر مانند شیخ زکزاکی رهبر ۱۴ میلیون شیعه نیجریه تربیت شده است؟ یک طلبه تربیت شده جامعة‌المصطفی(ص) دکتر زکزاکی است.

‌تربیت نیروهای عاشورایی ‌
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌‌فرمایند: «من یک انقلابی‌ام» که اگر دقیق به این جمله نگاه کنیم یعنی من یک مهدوی‌ام، من یک حسینی‌ام، لذا برای ادامه راه به این‌گونه تربیت‌ها در جامعه نیاز داریم.

کارشناس مهدویت اظهار کرد: رمز قوت، عظمت و موفقیت ما انرژی هسته‌ای نیست بلکه انرژی هستی واقعی ما در تربیت نیروهای عاشورایی در سطح ایران و جهان است.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور گفت: جمهوری اسلامی موشک‌های نقطه زن برای نابود کردن وجب به وجب خاک اسرائیل دارد که این موفقیت ثمره هفت سال دفاع جانانه در سوریه و هشت سال جنگ تحمیلی است که اسرائیل اصلی‌ترین دشمن قرآن گروگان ایران اسلامی است.
انتهای پیام

captcha