۴۷ درصد مردم کرمان، بیمه تأمین اجتماعی هستند
کد خبر: 3828961
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
حسینی:

۴۷ درصد مردم کرمان، بیمه تأمین اجتماعی هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان با بیان اینکه در مجموع ۴۷ درصد از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم استان کرمان هنوز زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان شامگاه یکشنبه، 30 تیر در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمان با حجت‌الاسلام‌ حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان با بیان اینکه حق برخورداری از تأمین اجتماعی حق همگانی است، گفت: دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت خود مردم این کار را انجام بدهد.

وی با بیان اینکه بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند و خدمات زیادی به مردم می‌دهد، افزود: کمک هزینه بارداری، ازدواج و سایر موارد مانند بیمه بیکاری بخشی از این خدمات است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان 26 شعبه اصلی، 16 شعبه اقماری و 12 کارگزاری داریم، بیان کرد: بیش از یک میلیون و 400 صد هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه در شمال استان بیش از 60 درصد جمعیت زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: در شهرستان‌های جنوبی استان حدود 20 درصد مردم زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و اخیراً نمایندگی تامین اجتماعی در جنوب استان نیز راه‌اندازی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه 110 هزار خانوار در استان از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: براساس قانون همه کسانی که حقوق دریافت می‌کنند باید زیرپوشش تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی امنیت‌آور است و یک روز تأخیر در پرداخت مستمری‌ها مشکلات زیادی برای جامعه و آرامش جامعه ایجاد می‌کند، افزود: خدمات تامین اجتماعی نظیر دریافت سوابق و تمدید دفاتر الکترونیکی شده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه در مجموع 47 درصد از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود 20 تا 25 درصد مردم استان کرمان هنوز زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است، تأکید کرد: پسران تا سن 18 سالگی می‌توانند زیرپوشش پدر در تأمین اجتماعی باشند و اگر بیشتر از آن باشد در صورتی که تحصیل کنند اشکالی ندارد.

انتهای پیام

captcha