پرسش و پاسخ از روحیه انقلابی در فضای مجازی
کد خبر: 3828867
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

پرسش و پاسخ از روحیه انقلابی در فضای مجازی

کانون خبرنگاران نبأ ــ نشست پرسش و پاسخ و هم‌اندیشی طلاب و دانشجویان طرح «حیات طیبه» با محوریت گام دوم انقلاب با نام «روحیه انقلابی در فضای مجازی» 30 تیر ماه 1398 در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از محورهای مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور، حمایت از جهت‏‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان‌ها بوده که وظیفه‌ای برای ائمه جمعه است.

وی ادامه داد: کشور با روحیه‏ انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه‏ فقط به ضرر انقلاب، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده‏ ایران خواهد بود.

لطفیان با اشاره به تبیین لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه ما تقوای همه جانبه است که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد، اما این تقوا باید به ‏صورت مصداقی و عینی تبیین شود و نه به ‏صورت توصیه‌ای کلی و بدون بیان مصادیق. یکی از گرفتاری‏‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است.

مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت قم ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق رعایت تقوا، «اجتناب از ناامید کردن جوانان» است. برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‏‌ها و حتی در محیط‏‌های کسب ‏و کار، به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که جوان از آینده ناامید می‌شود. ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوانی از کشور و جامعه اسلامی و این خود یک منکر است.

وی با اشاره به ضرورت كوشش در حفظ وحدت جامعه‏ گفت: نمازهای جمعه و جماعت حبل متین و صراط مستقیم و سنگر وحدت و عزت است. ائمه جمعه و جماعت در منابر كوشش می‌کنند كه آرامش در كشور برقرار باشد و از هر سخنى كه موجب نگرانى مردم و تفرقه شود، خوددارى کرده و مردم را در پشتيبانى از ارگان‏‌هاى جمهورى اسلامى و نهادهاى انقلابى، تشويق می‌کنند. ائمه جمعه و جماعت توجه دارند كه براى ملت، پدر هستند. براى مردم سِمَت پدرى دارند و رفتارشان بايد رفتار پدرانه باشد.

این مدرس حوزه با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپای متکبّر گفت: اروپا پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام، گستاخانه از ایران می‌خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند. این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خودبزرگ‌بینی آن‌هاست و چاره آن نیز نهراسیدن و دفاع محکم و قوی از منافع کشور است.

وی با اشاره به دزدى دریایى و بن‌بست انگلیس‌هاى خبیث گفت: انگلیس براى جبران شكست آمریكا پیش‌قدم شده ‏ تا با دزدى دریایى نفت‌كش، اعتبار از دست رفته آمریكا را كمى احیاء كند. انگلیسى‏‌هاى خبیث كشتى ما را با راهزنى دریایى ربوده‌اند اما سعى مى‏‌كنند به آن شكل قانونى دهند. البته عناصر مؤمن در جمهورى اسلامى این كارها را بى‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت و جاى مناسب پاسخ خواهند داد.

لطفیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود به آن‌ها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه همچنان ادامه داشته باشد و آنان اگر واقعاً خواهان حفظ برجام هستند، باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند. تعهداتی یازده‌گانه که تا کنون حتی به یک مورد آن نیز عمل نکرده‌اند.

محمود لطفیان

انتهای پیام

captcha