نپرداختن مهریه؛ از مشکلات عدیده زندانیان
کد خبر: 3828683
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

نپرداختن مهریه؛ از مشکلات عدیده زندانیان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های لرستان، با اشاره به این‌که مهریه یکی‌از مشکلات عدیده زندانیان است، گفت: در سال گذشته ۲۶۶ نفر توسط ستاد دیه استان آزاد شدند که ۱۷۲ نفر از آن‌ها محکومان بدهی مالی، ۶۳ نفر مهریه و ۵ نفر نفقه بودند.

نپرداختن مهریه؛ از مشکلات عدیده زندانیانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا محمدی‌اصل، مدیرکل زندان‌های لرستان‌ یک‌شنبه، 30 تیرماه‌ در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که مهریه یکی‌از مشکلات عدیده زندانیان است، گفت: در سال گذشته 266 نفر توسط ستاد دیه استان آزاد شدند که 172 نفر از آن‌ها محکومان بدهی مالی، 63 نفر مهریه و 5 نفر نفقه بودند.

وی ادامه داد: جمع بدهی این مددجویان 46 میلیارد تومان بوده که مددکاران زندان 26 میلیارد تومان آن را رضایت گرفتند و مابقی را وام بلاعوض و تسهیلات پرداخت کردیم.

محمدی‌اصل با اشاره به این‌که بیش‌ از 90 درصد مددجویانی که در فعالیت‌های فرهنگی زندان شرکت داشتند بازگشت به زندان نداشتند، عنوان کرد: یکی‌ از برنامه‌های فرهنگی ما انجمن حمایت است که 800 نفر از خانواده زندانیان را تحت پوشش دارد و ماهانه بین 200 تا 250 هزار تومان حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان این‌که در تلاش هستیم جمعیت کیفری را به‌طور جدی کاهش دهیم، اظهار کرد: یکی‌ از کارهای کاهش جمعیت کیفری در استان مراقب‌الکترونیکی(دست‌بند و پابند) است که به مددجو می‌دهیم تا در حوزه کاری و خانواده حضور داشته باشد و این فرد با یک دستگاه مرکزی رصد می‌شود.

وی ادامه داد: در 22 بهمن سال گذشته، یک‌هزار و 200 نفر از زندانیان آزاد و 600 نفر هم حائز تخفیف شدند که این کمک خوبی برای کاهش تعداد مددجویان بود.

محمدی‌اصل تأکید کرد: بازدید مرتب قضات، اکثر دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها از زندان‌های شهرستان‌ها به‌دلیل کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

انتهای پیام

captcha